آخرین اخباراجتماعافغانستانسیاست

در اداره ولایتی انتخابات در بدخشان چه گذشت؟

منابع در شورای ولایتی بدخشان می‌گویند فساد گسترده اداری و مالی در اداره ولایتی کمسیون مستقل انتخابات در بدخشان، باعث درگیری میان اشتراک کنندگان در آزمون رقابتی این اداره و نیروهای امنیتی شد.
به گزارش خبرگزاری دید، در نتیجه درگیری میان اشتراک کنندگان آزمون رقابتی اداره کمسیون انتخابات در بدخشان با نیروهای امنیتی این ولایت چهار تن به شمول یک زن زخمی شدند.
قطب‌الدین قادری نماینده منتخب مردم در شورای ولایتی بدخشان می‌گوید: کمسیون مستقل انتخابات بدخشان به فساد گسترده اداری و مالی دچار است و حرف اول را در این اداره رشوه و واسطه می‌زند.
آقای قادری جریان درگیری را میان اشتراک کنندگان آزمون رقابتی اداره کمسیون انتخابات بدخشان و نیروهای امنیتی، چنین شرح می‌دهد: ده‌ها شهروند ولایت بدخشان به دلیل فساد گسترده در اداره انتخاباتی این ولایت دست به اعتراض زدند، اما زمانی این اعتراض به خشونت کشیده شد که مسؤلان کمیسیون انتخابات به خواست معترضان توجه نکرده و روند گرفتن امتحان را از ۱۶۰ تن در داخل سالون آغاز کردند، معترضان با سنگ و چوب به این اداره حمله کردند و در نتیجه برخورد با نیروهای امنیتی چهار تن از معترضان زخمی شدند.
در همین حال، ثناالله روحانی سخنگوی پولیس ولایت بدخشان طی تماس تیلفونی به خبرگزاری دید گفت: معترضان به دلیل نرسیدن به توافق بر سر اخذ امتحان اداره ولایتی انتخابات در بدخشان، به این اداره حمله کرده و با نیروهای امنیتی درگیر شدند و درنهایت در نتیجه این درگیری چهار تن به شمول یک زن زخمی شدند.
محمد رسول عمری رییس اداره ولایتی انتخابات بدخشان، اما موجودیت فساد اداری و مالی را در این اداره رد کرده و گفته است که «کسانی که نتوانسته‌اند در این پروسه راه یابند مجبور شدند دست به چنین اقدمات و تهمت‌ها بزنند.»
سه روز پیش شماری از باشندگان ولایت بدخشان مانع برگزاری آزمون کمیسیون انتخابات برای جذب در این ولایت گردیده و مدعی شدند که این آزمون عادلانه نیست و افراد زورمند و واسطه‌دار شامل امتحان شده‌اند. مسئولان کمسیون ولایتی انتخابات در بدخشان می‌گویند که اکنون روند گرفتن آزمون رقابتی به تعویق افتاده و در روزهای آینده این آزمون برگزار خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا