آخرین اخبارجهان

کیم جونگ اون: به دنبال ایجاد تاریخ نوین در اتحاد مجدد دو کوریا هستیم

رهبر کوریای شمالی در دیدار با هیئت عالی‌رتبه کوریای جنوبی گفته است که وی به دنبال پیشبرد روابط دو کوریا و ایجاد تاریخ نوین در اتحاد مجدد دو طرف است.
خبرگزاری «کی ان سی» کوریای شمالی گزارش داده است که رهبر این کشور در میزبانی از هیئت عالی‌رتبه کوریای جنوبی گفته است: موضع همیشگی و اولویت‌دار ما ایجاد تاریخ نوین در اتحاد مجدد دو کوریا است.
وی ادامه داده که تمایلش پیشبرد قابل توجه در روابط بین سئول و پیونگ‌یانگ و تالیف تاریخ جدیدی از اتحاد مجدد دو کوریا به واسطه انجام اقدامات مستحکم از سوی دو طرف است که در جهان مورد ستایش قرار می‌گیرد.
خبرگزاری یونهاپ کوریای جنوبی نیز هدف اصلی اعزام این هئت بلند‌رتبه را از سوی رییس جمهور کوریای جنوبی آماده سازی شرایط برای انجام مذاکرات میان امریکا و کوریای شمالی عنوان کرده است.
چونگ ایو یونگ رییس امنیت ملی کوریای جنوبی و سوهون رییس اطلاعات این کشور در میان افرادی هستند که به کوریای شمالی سفر کرده‌اند.
خبرگزاری کوریای شمالی همچنین گزارش داده است: هیات عالی‌رتبه کوریای جنوبی نامه‌ای را از جانب رییس جمهوری این کشور به کیم جونگ اون تحویل داده و رهبر کوریای شمالی به تبادل دیدگاه‌ها درباره مسائل مختلف به منظور کاهش تنش‌های نظامی در شبه‌جزیره کوریا و اجرای گفتگوهای مثمر، ارتباط و همکاری و تبادل دیدگاه‌ها پرداخته است.
گفتنی است که به دنبال تیره‌گی‌های زیاد روابط سیاسی بین دو کوریا، هر دو کشور تلاش دارند تا یک تاریخ جدید دوستانه در روابط دو کشور ایجاد کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا