آخرین اخبارپاکستانجهانسیاست

وزیر خارجه پاکستان: همکاری با امریکا بزرگترین اشتباه ما بود

وزیر امور خارجه پاکستان، همراهی اسلام‌آباد را با امریکا در گذشته اشتباه بزرگی خواند و گفت که این همکاری‌ها تبعات جبران ناپذیری را برای این کشور به بار آورده است.
به گزارش خبرگزاری دید، رسانه‌های پاکستانی گزارش دادند که خواجه محمد آصف وزیر خارجه پاکستان در سخنانی با بیان بی‌اعتمادی کشورش به ایالات متحده امریکا گفت که دیگر مرتکب خطایی نظیر همکاری با امریکا نشده و منافع مردم پاکستان را قربانی خواسته امریکایی‌ها نخواهند کرد.
وزیر امور خارجه پاکستان افزوده است که پیروزی در افغانستان برای امریکا بدون همکاری کشورش ناممکن بود ولی همکاری با امریکا اشتباه بزرگی بود که پاکستان مرتکب آن شده است.
وی همچنان افزوده، همان‌گونه که امریکایی‌ها به ما اعتماد ندارند ما نیز به آن‌ها اعتماد نداریم و تا زمانی که موضوع اعتماد حل نشود، روابط بین دو کشور بهبود نمی‌یابد.
خواجه آصف تصریح کرده است که سیاست‌های خارجه مناسب باعث شده تا همزمان با کم شدن روابط با امریکا ارتباط پاکستان با روسیه بهتر شود و این برای اسلام‌آباد اهمیت زیادی دارد.
سخنان وزیر امور خارجه پاکستان در حالی مطرح می‌شود که همزمان با تجلیل «آلیس ولز» مقام امریکایی از نقش پاکستان در روند صلح افغانستان، تهمینه جنجوعه معاون وزارت امور خارجه پاکستان نیز برای بهبود روابط با امریکا عازم واشنگتن شده تا در راستای رفع برخی مشکلات به وجود آمده میان دو طرف با مقامات کاخ سفید گفت‌وگو کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا