آخرین اخبارجهانسیاست

هیئت کوریای جنوبی پیام کوریای شمالی را به امریکا بُرد

در پی اعلام آماده‌گی کوریای شمالی برای مذاکره پیرامون برنامه‌های هسته‌ای و موشکی، هیئت کوریای جنوبی با پیامی از سوی مقامات کوریای شمالی امروز پنج‌شنبه (۱۷حوت) وارد امریکا شد.
خبرگزاری یونهاپ کوریای جنوبی به نقل از یک مقام دولتی آن کشور دیروز چهارشنبه (۱۶حوت) گزارش کرد که چونگ ایویی-یونگ، رییس دفتر امنیت ملی و از مشاوران ارشد رییس جمهور این کشور، برای دیدار با مقامات امریکایی به واشنگتن سفر خواهد کرد.
براساس این گزارش، وی حامل پیامی از سوی حکومت کوریای شمالی برای دولت امریکاست اما محتوای این پیام فاش نشده است.
خبر سفر آقای چونگ به امریکا یک روز پس از آن انتشار یافت که وی پس از سفری دو روزه به پیونگ‌یانگ، پایتخت کوریای شمالی و دیدار با کیم جونگ اون رهبر آن کشور، از موافقت او برای برگزاری نشستی با رییس جمهور کوریای جنوبی در ماه آینده میلادی خبر داد و همچنین گفت که مقامات کوریای شمالی برای کنار گذاشتن برنامه تسلیحات هسته‌ای خود اعلام آماده‌گی کرده‌اند.
اعلام آماده‌گی کوریای شمالی برای مذاکره بر سر برنامه تسلیحات هسته‌ای آن کشور در حالی منتشر شد که در چند ماه گذشته، ادامه آزمایش‌های موشکی و هسته‌ای کوریای شمالی واکنش تند مقامات امریکایی را در پی داشت و با جنگ تبلیغاتی و تهدید متقابل همراه بود.
گفتنی است که دونالد ترمپ رییس جمهور امریکا با خوشبینی از پیشنهاد مذاکره کوریای شمالی بر سر برنامه تسلیحات هسته‌ای آن کشور، این اقدام کوریای شمالی را صادقانه خوانده و دلیل این عمل کوریای شمالی را وضع تحریم‌های بیشتر علیه این کشور دانست.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا