آخرین اخبارافغانستانسیاستگزارش

مردم بغلان: فرمانده حزب اسلامی درقضایای قتل و دزدی دست دارد

باشندگان ولایت بغلان می‌گویند که یکی از قوماندان‌های حزب اسلامی در این ولایت در اکثر قضایای قتل، دزدی و آزار و اذیت مردم دست داشته و دولت نیز تا کنون در این زمینه اقدامی نکرده است.
به گزارش خبرگزاری دید، ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی به نشر رسیده که نشان می‌دهد یکی از فرماندهان حزب اسلامی به نام میرویس چندتن از باشندگان ولایت بغلان را به گروگان گرفته و آن‌ها را در چاه زندانی کرده است.
ذبیح‌الله شجاع سخنگوی پولیس بغلان به خبرگزاری دید گفت: سه تن از صرافان پلخمری چند روز پیش توسط افرادی ناشناس ربوده شدند، اما در پی تلاش پولیس بعد از مدتی آزاد شدند.
آقای شجاع دست داشتن میروس قوماندان را در این قضیه رد می‌کند.
در همین‌حال یکی از مسوولین امنیت ملی ولایت بغلان که نخواست نام وی فاش شود گفت: این افراد از خانه میروس قوماندان پیدا شده و خود وی از ساحه فرار کرده است.
محمد ظریف ظریف، نماینده شورای ولایتی بغلان با تایید این خبر به خبرگزاری دید گفت: میروس قوماندان اکنون تحت پی‌گرد پولیس قرار دارد.
باشندگان ولایت بغلان می‌گویند که میروس قوماندان در اکثر قضایای قتل و دزدی دست داشته و از صرافان ربوده شده نیز در بدل رهایی آن‌‌ها درخواست پول کرده است.
به باور کارشناسان، حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار پیش از توافق صلح با دولت دست به حملات ضد مردمی و دولتی زده است و تاکنون نیز شکایت‌های زیادی در سراسر کشور از این حزب درج شده، اما دولت به هیچ یک از آن‌ها پاسخ نداده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا