آخرین اخبارافغانستانزنانگزارش

حضور زنان در شورای صلح تاثیرگذار است

گلالی نورصافی عضو شورای عالی صلح با تاکید به نقش ارزنده زنان در پروسه صلح می‌گوید که زنان قربانی اصلی جنگ هستند و می‌باید که نقش خودشان را در آوردن صلح جدی بگیرند.
به گزارش خبرگزاری دید، شورای عالی صلح نشستی را زیر عنوان «اعمار صلح» در شهر مزار شریف با حضور نماینده‌های زن ولایت‌های سرپل، سمنگان، بلخ، فاریاب و جوزجان برگزار کرد.
گلالی نورصافی عضو شورای عالی صلح می‌گوید: نقش زنان در شورای عالی صلح سمبولیک نیست و ما تا کنون دستاوردهای زیادی داشته‌ایم.
خانم صافی می‌افزاید، نشست «اعمار صلح» برای نماینده‌های زن پنج ولایت شمالی افغانستان برگزار شده و هدف آن آگاهی دهی برای این نماینده‌ها است تا آن‌ها از این طریق به صورت بهتر در زمینه اعمار صلح فعالیت کنند.
در همین‌حال، نسیم آرزو رییس امور زنان سرپل گفت: زنان نقش بسیار مهمی در آوردن صلح دارند و ریاست امور زنان در ولایت سرپل تا کنون دست‌آوردهای چشم‌گیری در این زمینه داشته است.
خانم آرزو در مورد کارکردهای ریاست امور زنان در زمینه صلح گفت: ما از طریق زنان طالبان که در شهر زندگی می‌کنند و شوهران‌شان در کوهستانات بر علیه دولت می‌جنگند با طالبان وارد گفت‌وگو شدیم و با فراهم کردن کار برای آن‌ها تعداد زیادی از این طالبان را به پروسه ملحق کردیم و اکنون آن‌ها در کنار دیگر مردم کار می‌کنند و از جنگ دست‌ کشیده‌اند.
در نشست «اعمار صلح» از هر ولایت ۱۲ نماینده دعوت شده‌ است. این نشست جهت آگاهی دهی به نماینده‌های زن ولایت‌های سرپل، سمنگان، بلخ، فاریاب و جوزجان برگزار شده و برای سه روز ادامه خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا