آخرین اخبارجهانسیاست

تنش میان روسیه و غرب؛ جاده‌های اروپا برای حمل و نقل نظامی ترمیم می‌شود

همزمان با اوج گرفتن تنش‌ها میان کشورهای اروپایی و روسیه، اتحادیه اروپا قصد ترمیم و بهینه‌سازی جاده‌ها در این قاره را دارد تا تجهیزات نظامی را راحت‌تر بتوان جا به جا کرد.
۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا که اغلب عضوی از سازمان پیمان آتلانتیک شمالی هستند، نگرانی‌های زیادی خصوصاً پس از جنجال‌ها بر سر حمله به جاسوس پیشین روس در خاک بریتانیا دارند.
«ویلتا بولچ» کمیسار حمل و نقل اتحادیه اروپا می‌گوید:« می‌خواهیم مطمین شویم که سرمایه‌گذاری‌های مان در اسرع وقت و بهترین حالت ممکن جواب بدهند. البته ما به هرترتیب در آماده سازی جاده‌ها از ناتو هم کمک خواهیم گرفت.»
در سال‌های اخیر یکی از مهمترین مشکلات انتقال تانک‌ها و نفربرها به پایگاه‌های مهم نظامی اروپایی عدم وجود جاده‌ها و پل‌های مقاوم دربرخی از مناطق اروپا خصوصاً در شرق این قاره بوده است.
در آخرین نشست رهبران کشورهای عضو ناتو یکی از محورهای اصلی معضلات ناشی از انتقال محموله‌ها و تجهیزات سنگین نظامی در خاک اروپا بود.
آماده نبودن جاده‌ها خصوصاً در شرق این قاره و در همسایگی روسیه نگرانی‌های زیادی را برای کشورهای عضو به وجود آورده است.
ترمیم جاده‌ها به پول و هزینه زیادی نیاز دارد و اتحادیه اروپا به تنهایی از پس این هزینه‌ها برنخواهد آمد.
از زمان آغاز جنگ در شرق اکراین، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی روسیه را به پیشبرد همزمان جنگ معمول و غیرمعمول و استفاده از حملات سایبری علیه کشورهای غربی متهم می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا