آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

«پوهنتون اسلامی» حکمتیار غیرقانونی است

وزارت تحصیلات عالی کشور می‌گوید که «پوهنتون اسلامی» متعلق به گلبدین حکمتیار غیر قانونی است، ولی این «پوهنتون اسلامی» ماه‌ها است که در حال تبلیغات و جذب دانشجو است.
از چند ماه به این‌سو، دانشگاهی به نام «پوهنتون اسلامی» در یک ساختمان در منطقه کارته سه شهر کابل به فعالیت آغاز کرده و دانشجو جذب می‎کند.
به گزارش خبرگزاری دید، یک منبع در وزارت تحصیلات عالی به طلوع نیوز گفته است، که این دانشگاه خصوصی از سوی گلبدین حکمتیار رهبرحزب اسلامی بی‎آنکه از سوی وزارت تحصیلات عالی جواز داشته باشد، ساخته شده و فعالیت می‌کند.
در همین حال، نجیب‌الله خواجه عمری وزیر تحصیلات عالی می‎گوید که این وزارت جوازی برای چنین دانشگاهی صادر نکرده است و فعالیت این دانشگاه، غیرقانونی است:« تاهنوز دانشگاهی ایجاد نشده است.»
با این حال این «پوهنتون اسلامی» بی مجوز قانونی به کارش ادامه می‌دهد.
از سویی هم، مسئولان رسانه‌ای حزب اسلامی حکمتیار می‌گویند که هرچند « پوهنتون اسلامی» کارش را آغاز کرده، ولی تاکنون مراحل قانونی این دانشگاه که قرار است در ۵ ولایت ایجاد شود، تکمیل نشده است.
گلبدین حکمتیار در سفرش به ولایت‌های جنوبی در سال گذشته خورشیدی، خبرداده بود که « پوهنتون اسلامی» از سوی او ایجاد خواهد شد.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا