آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

۱۳میلیون نفر در افغانستان گرسنه است

مسئولان برنامه‌ جهانی غذای سازمان ملل متحد(WFP) در افغانستان اعلام کردند که ۱۳ میلیون نفر در این کشور مصئونیت غذایی ندارند.
به گزارش خبرگزاری دید، این نهاد از افزایش این رقم در سال‌های آینده نیز هشدار داده می‌گوید که سه سال پیش این رقم حدود ۹ میلیون نفر بود.
«دیوید بیزلی» مدیر اجرایی برنامه‌ غذایی سازمان ملل در یک نشست خبری در کابل گفت که از مجموع ۱۳ میلیون، هشت میلیون آن با نداشتن امنیت حاد غذایی رو به رو هستند.
آقای بیزلی می‌گوید که این هشت میلیون تن نمی‌دانند که غذای بعدی آنان چطور تأمین خواهد شد.
او گفت که بی‌ثباتی، جنگ، خشک‌سالی، تغییر اقلیم، وضعیت شکننده‌ افغانستان و برگشت مهاجران از کشورهای دیگر عامل‌ افزایش میزان نبود مصئونیت غذایی در طول سه سال گذشته بوده است.
وی هشدار داده که اگر به این موضوع رسیدگی نشود، نبود امنیت غذایی می‌تواند باعث ایجاد مشکل‌ها و مهاجرت‌های جدید در افغانستان شود.
به گفته‌ این مسئول ارشد سازمان ملل، برای مقابله با عدم مصئونیت غذایی و کمک به نزدیک به سه میلیون تن در افغانستان، این برنامه نیاز به ۱۸۴ میلیون دالر دارد.
امنیت غذایی یکی از هدف‌های سند توسعه‌ هزاره سوم سازمان ملل متحد است که حکومت افغانستان در سال ۲۰۰۴ این سند را امضا کرد و متعهد شد که تا سال ۲۰۲۰ به هدف‌های ۸ گانه آن دست یابد و مصئونیت غذایی که از مهم‌ترین اهداف این سند است، آن را برای مردم تأمین کند.
این در حالی است که پیش از این، مقام‌های حکومت افغانستان نیز از عدم مصئونیت غذایی مردم در کشور ابراز نگرانی کرده‌ بودند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا