آخرین اخبارجهانسیاست

داعش از سوریه به اروپا می‌رود

ولادیمیر پوتین رییس‌جمهور روسیه اعلام کرد گروه تروریستی داعش در سوریه شکست خورده است.
ولادیمیر پوتین در کنفرانس امنیت در مسکو، شکست گروه تروریستی داعش را در سوریه رسماً اعلام کرد.
رییس‌جمهور روسیه تاکید کرد، داعش همچنان توان بالقوه مخرب خود را حفظ کرده است و می‌تواند مناطق مختلف در سراسر جهان را مورد حمله قرار دهد.
سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه نیز در این کنفرانس گفته است که اوضاع در سوریه تغییر کرده و گروه تروریستی داعش نابود شده است.
وزیر دفاع روسیه افزود، تروریست‌های داعش از سوریه و عراق به سمت اروپا فرار می‌کنند که همین موضوع موجب بی‌ثباتی این قاره شده است.
وی تاکید کرد، سوریه و روسیه ماموریت دشواری داشتند که آن هم خارج کردن غیرنظامیان از غوطه شرقی بود. از دو روز پیش مردم در حال بازگشت به مناطق خود در غوطه شرقی هستند.
به گفته او، پس از عقب رانده‌شدن داعش، تروریست‌ها به برخی کشورهای دیگر فرار می‌کنند و به سوی آسیا و اروپا می‌روند که این مسئله فضایی را برای ایجاد بی‌ثباتی در جهان به وجود می‌آورد. بیم آن وجود دارد که تروریست‌ها به تسلیحات شیمیایی دست پیدا کنند. باید برای تبادل اطلاعات در خصوص مبارزه با تروریزم هماهنگی شود.
آقای شویگو افزود، چالش‌ها ایجاب می‌کند که همکاری‌ صورت بگیرد و اعتمادها تقویت شود اما قدرت نمایی به درگیری‌های نظامی منجر می‌شود. باید همکاری مشترک شود تا به تروریست‌ها اجازه داده نشود کشورها را ویران کنند.
روسیه از دولت بشار اسد در سوریه حمایت می‌کند و از چند سال به این طرف به عنوان یکی از طرف‌های اصلی درگیر بحران سوریه بوده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا