آخرین اخبارافغانستانگزارش

بلخیان در انتخابات پارلمانی تجدید نظر می‏‌کنند

قرار است در ۲۸ ماه میزان سال جاری انتخابات پارلمانی در افغانستان برگزار شود. انتخاباتی که برگزاری آن از جنجال‏‌های کلان سیاسی تاکنون بوده است.
شهروندان مزارشریف تاکید دارند که در انتخابات پارلمانی آینده در انتخاب شان تجدید نظر خواهند کرد و به نماینده‏گان مردم‌سالار رای خواهند داد.
در حال حاضر بلخ ۱۱ نماینده در مجلس نماینده‏گان دارد.
در آستانه برگزاری انتخابات پارلمانی، باشنده‏گان بلخ در صحبت با خبرنگار دید، می‏گویند: انتظار داشتیم که نماینده‏گان بلخ در مجلس، نماینده‏گان ما باشند و به مشکلات مردم رسیده‏گی می‌کردند که نکردند.
معصومه غلامی دانش‏آموز مکتب می‏گوید، در ایام مبارزات انتخابات پارلمانی نامزدان با دادن وعده‏های میان خالی مردم بلخ را فریب دادند.
او می‏گوید، بسیاری از نماینده‏گان بلخ با حمایت احزاب و پول به مجلس نماینده‏گان راه پیدا کردند.
در همین حال، مهدی یوسفی تصریح می‏کند که در انتخابات ماه میزان در خصوص انتخاب شان تجدید نظر خواهد کرد و به نماینده مردم سالار رای خواهد داد.
نوید رشیدی استاد دانشگاه، از شهروندان بلخ می‏خواهد که در انتخابات مجلس نماینده‏گان به چهره‏های جوان و با سواد رای بدهند.
وی بیان می‏دارد که نماینده‏گان فعلی بلخ در مجلس نماینده‏گان هیچ گونه دستاورد ندارد.
فرید ابراهیمی باشنده دیگر بلخ می ‏گوید، در انتخابات دور گذشته انتخابات، نامزدان به مردم رشوه دادند تا حمایت شان را جلب کنند و از کمیسیون انتخابات و حکومت می‏خواهد که در انتخابات آِینده نباید رشوه کار گرفته شود.
محمد نوروزی می‏گوید، در انتخابات پارلمانی به نماینده‏‌ای رای خواهد داد که وابسته احزاب نباشد و به باور وی نمانده‏گان فعلی بلخ یا تاجر‏ند یا وابسته احزاب سیاسی.
فرامرز دولت آبادی مزار شریف

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا