آخرین اخبارافغانستانپاکستانسیاست

ارگ: رهبران جهادی از مذاکرات دولت-دولت با پاکستان حمایت می‌کنند

ارگ می‌گوید که شماری از رهبران جهادی و بزرگان سیاسی و نمایندگان احزاب، حمایت‌شان را از آغاز مذاکرات دولت با دولت میان افغانستان و پاکستان اعلام کرده‌اند.
به گزارش خبرگزاری دید، ریاست جمهوری با نشر خبرنامه‌ای گفته است که محمد اشرف غنی رییس جمهور، شام روز گذشته (یکشنبه ۱۹ حمل )با شماری از رهبران جهادی، بزرگان سیاسی و نمایندگان احزاب سیاسی کشور در ارگ دیدار کرد.
دراین دیدار، آقای غنی در مورد پروسه صلح و آغاز مذاکرات دولت با دولت با پاکستان به تفصیل صحبت کرده است. وی گفته که طرح صلح حکومت افغانستان از حمایت‌های داخلی، منطقه‌‌ای و بین‌المللی برخوردار بوده و فرصت را برای تأمین صلح مساعد ساخته‌است.
بزرگان جهادی و سیاسی کشور نیز دیدگاه‌های خویش را در رابطه به صلح و مذاکرات دولت با دولت ابراز داشته و آن را به نفع مردم و دولت‌های دو کشور دانستند و بر اجماع سیاسی و تداوم مشوره در خصوص مسایل داخلی، ملی و بین‌المللی تاکید کردند.
گفتنی است که شاهد خاقان عباسی روز جمعه گذشته (۱۷ حمل) بنا بر دعوت رسمی آقای غنی به کابل آمد و با رهبران حکومت وحدت ملی دیدار کرد.
هدف این دیدار بهبود روابط میان کابل- اسلام‌آباد و آغاز مذاکرات دولت با دولت میان افغانستان و پاکستان خوانده شده است.
مقام‌های افغانستان و امریکایی بارها تاکید کرده‌اند که تروریستان در خاک پاکستان پناه‌گاه‌های امن دارند و پاکستان از این گروه‌ها به عنوان ابزاری برای پیشبرد سیاست خارجی خود در منطقه استفاده می‌کند.
آقای غنی به صراحت گفته است که جنگ اعلام ناشده میان افغانستان و پاکستان جریان دارد و باید مذاکرات دولت با دولت آغاز شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا