آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

نور و محقق دیدار کردند/ تکت بزرگ انتخاباتی شکل می‌گیرد

گزارش‌ها می‌رساند که محمد محقق معاون دوم ریاست اجرایی و عطا محمد نور رییس اجرایی جمعیت اسلامی در بلخ دیدار کرده‌اند.
به گزارش خبرگزاری دید، صفحه فیسبوک عطا محمد نور نوشته است که در این دیدار محقق و نور در مورد وضعیت موجود، امینت و مسایل مهم ملی بحث و تبادل نظر نمودند.
گفته شده که یکی از موارد مورد بحث در دیدار آقای نور و محقق، انتخابات آینده ریاست جمهوری و برگشت جنرال دوستم از ترکیه به کشور بوده است.
گمان‌ها بر این است که آقای دوستم به زودی وارد کشور می‌شود و یکی از موارد مورد توافق عطا محمد نور با ارگ هم، برگشت جنرال دوستم خوانده شده است.
با این حال، برخی منابع از ارگ که نخواسته‌اند نامشان گرفته شود، خبر داده‌اند که تا یک هفته دیگر احتمال دارد جنرال دوستم به کشور برگردد.
از سویی هم، برخی اعضای جمعیت اسلامی به رسانه‌ها گفته‌اند که قرار است ایتلاف بزرگ سیاسی به عنوان تکت انتخاباتی شکل بگیرد.
محی‌‌الدین مهدی عضو جمعیت اسلامی گفته است یک تشکل سیاسی‌ زیر نام ایتلاف بزرگ ملی با حضور محور مردم افغانستان، جبهه‌ نوین افغانستان، شورای حراست و ثبات و ایتلاف نجات افغانستان شکل می‌گیرد که به‌عنوان یک تکت انتخاباتی وارد عرصه‌ سیاسی افغانستان خواهد شد و در آن عطامحمد نور، حاجی محمد محقق و عبدالرشید دوستم نقش کلیدی خواهند داشت.
گفتنی است که با نزدیک شدن انتخابات پارلمانی و فرا رسیدن موعد انتخابات ریاست جمهوری تب و تاب‌های سیاسی افزایش یافته و در آینده شاهد شکل‌گیری رقابت‌های نفس‌گیری سیاسی خواهیم بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا