آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاست

از بن سلمان در پاریس با « اعتراض» استقبال شد

فرانسه به دنبال کسب و کار فرهنگی برای توسعه توافقات با عربستان سعودی است تا از وارث تاج و تخت که مدرن سازی پادشاهی محافظه کار را در سر می پروراند، سودی به دست آورد.
امانوئل مکرون رییس جمهور فرانسه میزبان شاهزاده سعودی در موزیم «لوور» بود. روز دوشنبه، دو جانب یک سری توافقنامه را امضا کردند.
وزارت فرهنگ فرانسه گفته است که همکاری‌ها شامل تبادل فرهنگی و هنری است. آموزش برای فیلمسازان سعودی و برنامه‌های اپرای ملی پاریس برای کمک به عربستان برای ایجاد یک ارکستر ملی است.
یک مقام دفتر آقای مکرون نیز گفته است: فرانسه امیدوار است با عربستان سعودی در زمینه‌هایی مانند فن‌آوری، انرژی‌های تجدید پذیر، بهداشت و گردشگری کار کند.
علی‌رغم نقش تاریخی فرانسه در فراهم کردن اسلحه، هیچ توافقنامه دفاعی در جریان اولین سفر رسمی محمد بن سلمان به فرانسه امضا نخواهد شد.
اگرچه، مبارزه با تروریزم و تامین مالی تروریزم احتمالاً در جلسه دوشنبه با وزیر دفاع فرانسه بحث صورت گرفته است و وزرای سعودی در کنفرانس ۲۶ اپریل نیز در مورد مبارزه با تامین مالی تروریزم حضور خواهند یافت.
با این حال، همزمان با سفر شاهزاده سعودی به فرانسه، ده سازمان حقوق بشری از مکرون خواسته است تا از عربستان سعودی بخواهد به حملات هوایی‌اش در یمن پایان دهد و اجازه دهد کمک‌های بشردوستانه به این سرزمین راه پیدا کند.

شاهزاده ۳۲ ساله با سرعت فراوان می‌خواهد تصویر عربستان سعودی را از طریق حرکت‌هایی مانند دادن حق رانندگی به زنان و برنامه ریزی برای باز کردن سینما عوض کند.
گفتنی است که سفر محمد بن سلمان به فرانسه در مقایسه با سفر سه هفته‌ای وی به ایالات متحده در مغایرت قرار دارد. سفر او به امریکا با وعده فروش بیش از ۲٫۳ میلیارد دالر سلاح و ۱٫۳ میلیارد دالر در بخش توپخانه به پایان رسید. او پیش از رفتن به ایالات متحده به بریتانیا نیز سفر کرده بود.
منبع: ای بی سی
ترجمه : سید طاهر مجاب

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا