آخرین اخبارافغانستانسیاست

نظامیان امریکایی در افغانستان بیش از ۱۵هزار نفر اعلام شد؛ چقدر دقیق است؟

وزارت دفاع ایالات متحده امریکا تعداد دقیق نیروهای این کشور را در افغانستان اعلام کرد. بر بنیاد آمار ارایه شده از سوی پنتاگون، هم اکنون ۱۵ هزار و ۲۰۸ نظامی امریکایی در افغانستان حضور دارد.
به گزارش خبرگزاری دید، بر اساس خبرنامه وزارت دفاع ایالات متحده امریکا، تعداد سربازان این کشور در افغانستان به ۱۵ هزار و ۲۰۸ تن می‌رسد.
به تازه‌گی گزارش‌هایی به نشر رسید که وزارت دفاع امریکا شمار دقیق نیروهای این کشور در افغانستان را از گزارش فصلی خود حذف کرده‌ که با انتقادهای گوناگون روبرو شده‌ است.
مرکز اطلاعات انسانی وزارت دفاع امریکا در این اواخر گزارش سه ماه درباره حضور نیروهای امریکا در داخل و خارج از آن کشور را نشر کرد که در آن شمار نیروهای امریکایی در افغانستان، عراق و سوریه دیده نمی‌شد.
پنتاگون دلیل اعلام نکردن تعداد نیروهایش را در عراق، سوریه و افغانستان جریان عملیات‌های نظامی در این سه کشورعنوان کرد اما با این وجود، وزارت دفاع امریکا با نشر خبرنامه‌ای از آمار نیروهایش در افغانستان خبر داده و گفت، تمام سربازان واشنگتن مستقر در افغانستان به ۱۵ هزارو و ۲۰۸ تن می‌رسد.
قابل ذکر است که حدود دو هفته قبل، وزارت دفاع ایالات متحده از رسیدن یک هزار نیروی تازه این کشور به افغانستان خبر داد.‎
مقام‌ها در وزارت دفاع ایالات متحده گفتند که این نیروها آموزگارانی هستند که تجربه کافی جنگ را در افغانستان و عراق دارند و به گونه داوطلبانه حاضر به خدمت در افغانستان شده‌اند.
وزارت دفاع امریکا قبل از این اعلام کرده بود که طی سال ۲۰۱۸ تعداد سربازان این کشور در افغانستان افزایش می‌یابد و همچنان بیش از ۳ هزار مشاور نظامی برای مشورت به سربازان افغان فرستاده خواهد شد.
هرچند آمار ارایه شده از سوی پنتاگون نیز نزدیک به دو برابر آنچه است که تاکنون تعداد نظامیان امریکایی در افغانستان گمان می‌رفت، ولی با این هم تردید‌هایی در مورد صحت این آمار وجود دارد و برخی کارشناسان به این باورهستند که تعداد نظامیان امریکایی در کشور خیلی بیشتر از این ارقام است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا