آخرین اخبارافغانستانسیاست

مقامات امنیتی از مردم می‌خواهند در روند ثبت نام اشتراک کنند

در پیوند به حضور کمرنگ مردم در روند ثبت نام رای دهنده‌‏گان، مقام‌های بلندپایه‌ امنیتی از مردم خواسته‌اند تا برای شرکت در انتخابات مجلس نماینده‌گان و شوراهای ولسوالی‌ها باید ثبت نام کنند.
کمیسیون مستقل انتخابات می‌گوید که تاکنون بیش‌تر از ۴۷ هزار تن برای شرکت در انتخابات ۲۸ میزان سال روان، نام‌های‌شان را ثبت کرده‌اند.
نهادهای ناظر انتخابات اما، این رقم را خیلی اندک می‌دانند. داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی نیز به تازه‌گی از ضعف برنامه‌ آگاهی‌دهی مردم درباره‌ ثبت نام انتخابات انتقاد کرده است.
با این حال، ویس‌احمد برمک وزیر داخله و محمدمعصوم استانکزی رییس عمومی اداره‌ امنیت ملی در سفری به ولایت قندهار، از تامین امنیت مراکز ثبت نام و مراکز رای‌دهی اطمینان دادند.
آقای برمک گفت:« پولیس مؤظف است تا امنیت این مرکزها و نیز امنیت مرکز‌های رای‌دهی را در هنگام انتخابات تأمین کند. ما برای مردم اطمینان می‌دهیم که بدون ترس و هراس بروند به مرکزهای رای‌دهی و ثبت‌نام کنند.»
معصوم استانکزی رییس عموی اداره‌ امنیت ملی گفت:« من از شهروندان افغانستان می‌خواهم کسانی ‌که تذکره ندارند بروند تذکره بگیرند، چون این یک فرصت خوبی است برای به‌دست‌آوردن تذکره. باید بدانیم که تذکره برعلاوه‌ انتخابات، در گرفتن پاسپورت، رفتن به خارج از کشور ونیز در زنده‌گی ما بسیار به‌ درد می‌خورد.»
کمیسیون مستقل انتخابات می‌گوید که برای کشاندن مردم به مراکز ثبت نام رای‌دهنده‌گان، برنامه‌های آگاهی‌دهی را روی دست دارد. نصب بیلبوردها، برگزاری سیمینارها و پخش آگهی‌ از طریق رسانه‌ها، از برنامه‌های این کمیسیون است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا