آخرین اخبارافغانستانسیاست

زلمی رسول:

انتخابات باید شفاف باشد/ فشارها بر پاکستان باید به فرصت مبدل شود

زلمی رسول وزیر پیشین خارجه کشور در گفت‌وگو با یک شبکه تلویزیونی، گفته است که به خاطر اعتمادسازی میان شهروندان، باید انتخابات به گونه شفاف و قابل قبول برای تمام جوانب سیاسی برگزار شود.
وی همچنان تاکید کرد که باید فشارهای جهانی بر پاکستان مبنی بر حمایت این کشور از سازمان‌های تروریستی برای افغانستان مبدل به یک فرصت تاریخی شده و از آن برای رسیدن به صلح دایمی استفاده گردد.
آقای رسول که با طلوع نیوز گفت‌وگو داشت، گفت:« رویکرد ما این است که باید یک انتخابات شفاف باشد، مردم سر کمیسیون اعتماد کرده بتاند.»
آقای رسول همچنان از کارنامه حکومت کرزی دفاع کرده و می‌گوید که در آن زمان وضعیت به مراتب نسبت به دوره کاری حکومت وحدت ملی بهتر بود.
وی در رابطه به سیاست‌های پاکستان و این که چرا حکومت کرزی نتوانست با پاکستان بر سر رسیدن به صلح و ثبات در منطقه کار کند، گفت: پاکستان حرکتی نداشت که برای افغانستان سازنده باشد، برای آوردن در صلح کشور. البته مشکلی که با هندوستان دارد، کوشش کرده که از طالبان که در پاکستان است استفاده ابزاری شود. البته شرایط حالی فرق می‌کند شاید تهدیدها زیاد شده باشد فشارها بیشتر شده بر پاکستان.
رسول بر این باور است که باید از فشارهای جهانی بر پاکستان استفاده درست شود تا ثبات در کشور به دست بیاید.
گفتنی است که با نزدیک شدن به تقویم انتخابات فضای سیاسی کشور با تب و تاب بیشتری همراه شده و آماده می‌شود برای رقابت‌های انتخاباتی.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا