آخرین اخباراجتماعافغانستانسیاستگزارش

۱۴ هزار هراتی برای انتخابات ثبت نام کرده‌اند

مسئولان محلی هرات از ثبت نام حدود ۱۴ هزار تن از باشنده‌گان شهر هرات در جریان ده روز گذشته غرض شرکت در انتخابات ولسی جرگه و شوراهای ولسوالی‌ها خبر دادند.
به گزارش خبرگزاری دید، جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات می‌گوید: بربنیاد آمار کمیسیون مرکزی انتخابات، از تاریخ ۲۵ حمل که مصادف بود با آغاز روند ثبت نام رای دهنده‌گان در انتخابات ولسی جرگه و شوراهای ولسوالی‌ها الی اول ثور، در ۵۲ مرکز ثبت نام در شهر هرات ۱۳۸۵۹ تن که شامل ۸۵۲۶ مرد و ۵۳۲۰ زن می‌باشد، خود شانرا ثبت و راجستر نموده و جواز رای دهی دریافت کردند.
وی افزود، قرار معلومات کمیسیون مرکزی انتخابات در این میان سیزده تن از کوچی‌ها نیز ثبت نام نموده‌اند.
آقای فرهاد، همچنان علاوه کرد که تمام کارت‌های رای دهی انتخابات گذشته باطل اعلام شده است و شهروندانی که در این مرحله ثبت نام کنند، حق دارند در انتخابات شرکت نمایند.
این در حالیست که از روز دوشبنه بدین‌سو جدول زمان‌بندی شده رخصتی ادارات دولتی غرض شرکت و ثبت نام مسئولان و کارمندان ادارات دولتی در انتخابات از سوی ریاست جمهوری منظور و به ولایات مواصلت کرده است.
بر بنیاد این جدول، روزانه سه تا چهار اداره دولتی در کابل و ولایات رخصت هستند تا بدین‌گونه به مسئولان و کارمندان ادارات دولتی زمینه شرکت در پروسه انتخابات فراهم شود.
روز گذشته که مصادف به آغاز این برنامه بود کارمندان دفاتر مقام ولایت هرات، شهرداری، ریاست‌های خارجه، مستوفیت، گمرک و سارنوالی ثبت نام کردند.
امروز سه شنبه نیز کارمندان و مسئولان ریاست‌های معارف، عدلیه، احصائیه مرکزی و اداره مبارزه با فساد اداری ثبت نام نمودند.
بر بنیاد این جدول، فردا روز چهارشنبه ریاست‌های اطلاعات و فرهنگ، دانشگاه، اراضی و اداره ملی استندرد، رخصت هستند و کارمندان این ادارات غرض ثبت نام به مراکز رای دهی ثبت نام خواهند کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا