آخرین اخباراجتماعافغانستانسیاست

افزایش حضور هراتیان در روند ثبت نام رای دهی

مسئولان محلی هرات از استقبال مردم از روند ثبت نام رأی دهندگان در انتخابات شورای ملی و شوراهای ولسوالی‌ها، در چند روز اخیر در این ولایت خبر دادند.


مسئولان محلی هرات از استقبال مردم از روند ثبت نام رأی دهندگان در انتخابات شورای ملی و شوراهای ولسوالی‌ها، در چند روز اخیر در این ولایت خبر دادند.
به گزارش خبرگزاری دید، جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات می‌گوید: برعکس هفته نخست شروع روند ثبت نام که شهروندان بدلیل عدم آگاهی ازین پروسه، استقبال رضایت بخشی نداشتند ولی در هفته روان رفته رفته میزان مشارکت و حضور شهروندان در مراکز ثبت نام پررنگ شده و حتی در بسیاری از مراکز شهروندان چندین ساعت را در انتظار ثبت نام سپری می‌کنند.
وی افزود، بر بنیاد آمار کمیسیون مرکزی انتخابات از ۲۵حمل الی ۴ ثور جمعاً ۲۲۲۵۶تن از زنان و مردان در ۵۲ مرکز ثبت نام در شهر هرات جواز رأی دهی در انتخابات آینده را به دست آوردند.
به گفته فرهاد، با وجودی‌که از این تعداد ۱۳۶۶۱ تن را مردان تشکیل می‌دهند ولی زنان نیز حضور چشمگیر و قابل قبولی در این پروسه داشته‌اند.
وی، شمار بانوانی را که در مراکز ثبت نام، نام‌نویسی نموده‌اند بالاتر از مرز ۸۵۰۰ تن خواند.
این در حالیست که مقام ولایت هرات برای چندمین بار از شهروندان، علمای دین، مقامات و کارمندان دولتی، جوانان و زنان خواسته است تا در این پروسه ثبت نام کنند.
در حال حاضر در پنجاه و یک مرکز در مکاتب و مساجد، اماکن عمومی روند ثبت نام زنان ومردان در شهر هرات جریان دارد.
یک مرکز در محبس هرات نیز امور مربوط به ثبت زندانیان را به پیش می‌برد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا