آخرین اخباراجتماعافغانستانسیاستگزارش

بلخیان به چهره‌های جدید رای خواهند داد!

با این همه، مردم در حالی سخن از نمایندگان جدید در انتخابات ۲۸ میزان می‌زنند که نارضایتی مردم از نمایندگان شان در شورای ملی خیلی عمومی و همگانی است.


مردم بلخ در شمال کشور که کارنامه نمایندگان فعلی‌شان را در پارلمان بررسی کرده‏اند این روز‏ها در آستانه برگزاری انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی‌ها مدعی‌اند که در انتخابات ۲۸ ماه میزان، بلخ به نمایندگان جدید و صادق نیاز دارد.
به گزارش خبرگزاری دید، همین اکنون ولایت بلخ ۱۱ نماینده در مجلس نمایندگان دارد که شامل دو زن نیز می‏شود.
باشندگان بلخ در این چند سال همواره از عملکرد نمایند‏گان شان در مجلس شاکی بوده‏اند.
طوبا ارزگانی، مدیر یکی از لیسه‏های مزار شریف با انتقاد از نمایندگان کنونی بلخ در صحبت با خبرنگار دید، می‏گوید: در انتخابات ۲۸ میزان مردم این ولایت به نمایندگانی رای بدهند تا بتوانند از آن‌ها نمایندگی کنند.
وی گفت:« من خودم به کسی رای خواهم داد که در برابر مسئولیت‏هایش جدی باشد و بتواند از من نمایندگی کند.»
سعدی ابراهیمی، از نسل جوان بلخ می‏خواهد در انتخابات پیش رو قاطع‌تر باشند و روی این‌که چه کسی را به‏ حیث نماینده خود انتخاب نمایند دقت بیشتر کنند.
در همین حال، او می‏گوید نمایندگان فعلی بلخ چند تا قوماندان و تاجر هستند و به باور وی مردم بلخ می‌بایست در انتخابات آینده به نامزدان جدید و صادق رای بدهند که هیچ نوع وابسته‌گی حزبی نداشته باشند.
از سویی هم، معراج نوروزی باشنده مزارشریف، خاطر نشان می‏سازد از اینکه در یک دوره به یکی از نمایندگان فعلی بلخ رای داده است، حالا پیشمان است و می‌افزاید:« در انتخابات پیش رو به نامزد جدید رای می‌دهم.»
سخی داد، دیگر باشنده بلخ از مردم انتظار دارد تا در انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی‌ها به افرادی رای بدهند که آرای آن‌ها را برای مقاصد سیاسی یا تجارتی خود استفاده نکند.
یونس اسدی از دکان داران بلخ تصریح می‏‌کند نامزدان همین که در انتخابات رای گرفتند و راهی پارلمان شدند مردم را فراموش می‌کنند و از جانب دیگر مشغول نیازهای شخصی خود می‌شوند.
پارلمان کشور که هشتیمن سال کاری خود را آغاز کرده است، سه سال آن را بدون کدام انتخابات پیش رفته است.
با این همه، مردم در حالی سخن از نمایندگان جدید در انتخابات ۲۸ میزان می‌زنند که نارضایتی مردم از نمایندگان شان در شورا ملی خیلی عمومی و همگانی است.
اینکه مردم افغانستان و به ویژه بلخیان در انتخابات پیش رو چه کسانی را به عنوان نمایندگان شان در مجلس انتخاب می‌کنند پرسشی است که گذشت زمان به آن پاسخ خواهد داد.
فرامرز دولت آبادی- خبرگزاری دید مزار شریف

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا