آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاستگزارش

عبدالله در مراسم 8 ثور:

سلسله جهاد و مقاومت در انتخابات ریاست جمهوری کاندید مستقل خواهد داشت

داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت وحدت ملی که در مراسم سالروز پیروزی مجاهدین (۸ثور) در کابل صحبت می‌کرد، از احتمال کاندیدای مستقل سلسله جهاد و مقاومت در انتخابات آینده ریاست جمهوری خبرداد.


داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت وحدت ملی که در مراسم سالروز پیروزی مجاهدین (۸ثور) در کابل صحبت می‌کرد، از احتمال کاندیدای مستقل سلسله جهاد و مقاومت در انتخابات آینده ریاست جمهوری خبرداد.
به گزارش خبرگزاری دید، داکتر عبدالله که در مراسم گرامی‌داشت از ۸ثور سالروز پیروزی مجاهدین که جدا از ارگ برگزار شده بود، صحبت می‌کرد گفت که در انتخابات آینده ریاست جمهوری سلسله جهاد و مقاومت افغانستان کاندیدای مستقل خواهد داشت.
برنامه مشابهی برای بزرگداشت از ۸ ثور در ارگ نیز برگزار شده بود، ولی در آن برنامه کمتر چهره‌های جهادی به چشم می‌خورد و داکتر عبدالله نیز به عنوان شریک حکومت وحدت ملی در آن حضور نداشت.
داکتر عبدالله همچنان افزود که راه حل تمام مشکلات سیاسی کشور انتخابات و راه حل مشکلات امنیتی، وحدت و بسیج نیروهای جهاد ومقاومت است.
هرچند پیش از این گمان بر این بود که داکتر عبدالله در انتخابات آینده ریاست جمهوری به عنوان معاون اول داکتر غنی اشتراک خواهد کرد، ولی نبود او در محفل ارگ و خبر کاندیدای مستقل سلسله جهاد مقاومت این گمان را کمرنگ کرده و این احتمال را تقویت کرده است که میان رییس جمهور غنی و داکتر عبدالله اختلافات سیاسی بیشتر شده است.
در محفل ارگ که به مناسبت ۸ ثور برگزار شده بود از چهره‌های جهادی کمتر حضور داشت و حاجی محمد محقق معاون دوم ریاست اجرایی نیز دیده نمی‌شد.
در آن همایش، داکتر غنی نیز از بزرگان جهادی کمتر یاد کرده و بیشتر بر مسئله صلح با مخالفان حکومت تمرکز کرد.
داکتر عبدالله اما، بیشتر به گذشته رجوع کرده و از رفتگانی همانند احمدشاه مسعود، مارشال فهیم، استاد ربانی و برخی رهبران دیگر جهادی یاد کرده و بر ادامه راه آنان تاکید کرد.
گفتنی است که شراکت عبدالله و غنی در حکومت وحدت ملی، همواره با فراز و فرودهای زیادی همراه بوده و در مقاطعی به باور کارشناسان، ارگ از وجود سپیدار استفاده ابزاری کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا