آخرین اخبارافغانستانسیاست

والی هرات:

دشمنان نگذاشتند طعم پیروزی مجاهدین را بچشیم

از هشت ثور سالروز پیروزی مجاهدین در مقابل روس‌ها طی یک مراسم باشکوه با حضور مقامات محلی، نظامی، مجاهدین و سایر اقشار در تالار غازی امان‌الله – ولایت هرات گرامی‌داشت شد‌.


از هشت ثور سالروز پیروزی مجاهدین در مقابل روس‌ها طی یک مراسم باشکوه با حضور مقامات محلی، نظامی، مجاهدین و سایر اقشار در تالار غازی امان‌الله – ولایت هرات گرامی‌داشت شد‌.
به گزارش خبرگزاری دید، محمد آصف رحیمی والی هرات ضمن ابراز تبریک به مناسبت فرارسیدن هشت ثور، به روح شهدای آن برهه اتحاف دعا نمود.
آقای رحیمی گفت: مجاهدین پیروزی را با افتخار کسب کردند اما هنوز کاروان به سر منزل مقصود نرسیده و به بهانه‌های مختلف اکنون جنگ در کشور ادامه دارد.
موصوف تاکید کرد که وجود جنگ بعد از پیروزی مجاهدین در کشور از ارزش پیروزی مجاهدین نمی‌کاهد.
والی هرات در ادامه خاطرنشان ساخت که دشمنان نگذاشتند ما طعم پیروزی مجاهدین را بچشیم، جنگ و اشغال ادامه یافت.
این مقام بلند پایه دولتی در بخشی از سخنانش افزود، هیچ راهی نداریم جز دفاع از سرزمین خود و به خاطر این دفاع جواز شرعی نیز داریم.
اما ادامه جنگ از سوی مخالفان هیچ مشروعیت نداشته، فقط بخاطر امتیازگیری است.
او، اذعان کرد که ما خوشبین به صلح بودیم و هستیم و حکومت به طور کافی دروازه صلح را در مقابل مخالفان باز کرده و کمال انعطاف‌پذیری را اختیار نموده است.
به گفته آقای رحیمی، با وجود انعطاف‌پذیری حکومت به خاطر رسیدن به صلح با مخالفان اما آنان طوری که دیده می‌شود برای ادامه جنگ تاکید دارند و به پیشنهاد صلح در حقیقت جواب رد دادند.
والی هرات تصریح کرد که مخالفان می‌خواهند جنگ نیابتی کشورهای بیگانه را به قیمت جان مردم ما ادامه دهند و جنگ در طی چهل سال گذشته نیز نیابتی بوده است.
والی هرات، از علما و بزرگان کشور خواست تا با دولت همکار بوده و راه حل برای ختم این جنگ نیابتی پیدا کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا