آخرین اخباراجتماعافغانستانسیاستگزارش

حمله بر پیکر رسانه‌ها؛ شماری از خبرنگاران در حمله امروز کشته شد

بر اساس گزارش‌های متفاوت، در اثر حملات انتحاری امروز در حوزه نهم کابل،۶ خبرنگار و کارمند رسانه‌ای کشته شده و ۲ نفر دیگر زخم برداشت.
انفجاری که کارمندان رسانه‌ها را هدف قرار داد، از سوی یک تروریست که خودش را فلم‌بردار معرفی کرده بود انجام شده است.
به گزارش خبرگزاری دید، در اثر حملات انتحاری امروز در کابل دست کم ۶ کارمند رسانه‌ها کشته شده و دو تن دیگر زخم برداشته است.
حادثه زمانی اتفاق افتاد که خبرنگاران و فلم‌برداران رسانه‌ها برای اطلاع رسانی از حمله اول انتحاری در ساحه تجمع کرده بودند.
در این حمله تاکنون، کشته شدن شاه‌مری فیضی عکاس خبرگزاری فرانسه، غازی رسولی خبرنگار تلویزیون یک، حارث تصویربردار این تلویزیون، سلیم تلاش خبرنگار تلویزیون مشعل و علی تصویربردار این تلویزیون و همچنان یک تصویربردار تلویزیون طلوع‌نیوز تایید شده ‌است.
برخی منابع از زخم برداشتن فلم‌برداران طلوع‌نیوز و رادیو آزادی نیز در رویداد دوم خبر می‌دهند.
در همین حال، مجیب خلوتگر مسئول اجرایی دفتر نی به خبرگزاری دید می‌گوید که در اثر این رویداد ۸ کارمند رسانه‌ای کشته شده و ۴ تن دیگر زخم برداشته است.
همچنان آقای خلوتگر می‌افزاید که آمار نهایی تلفات کارمندان رسانه‌ای در رویداد امروز، دریک کنفرانس خبری از سوی این نهاد اعلام خواهد شد.
در دو حمله انتحاری امروز صبح در کابل، دست کم ۲۱ نفر کشته شده و ۴۱ نفر دیگر زخ برداشته است که وضعیت برخی زخمیان از سوی وزارت صحت وخیم گزارش می‌شود.
گفته شده که احتمال بلند رفتن آمار تلفات بلند است و هنوز آمار نهایی به دلیل پراکنده بودن زخمیان و اجساد در شفاخانه‌های مختلف به دسترس رسانه‌ها قرار نگرفته است.
مسئولیت رویداد امروز را گروه داعش با پخش پیامی در فضای مجازی به دوش گرفته است.
در میان کشته شدگان ماموران نظامی و زنان و کودکان نیز گزارش شده است، ولی آمار دقیق هنوز در دست نیست.
حملات انتحاری با استفاده از عنوان خبرنگاران و اصحاب رسانه در کشور، بی‌سابقه نبوده و سازمان گزارش‌گران بدون مرز در گزارش اخیر خود گفته است که افغانستان بدترین مکان برای کار رسانه‌ای است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا