آخرین اخبارجهانسیاست

خروج امریکا « برجام » را نابود نمی‌کند

ولادیمیر یرماکوف مدیر سازمان منع گسترش تسلیحات هسته‌ای روسیه می‌گوید، تصمیم احتمالی دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا برای خروج از توافق هسته‌ای با ایران، لزوماً به معنای متلاشی شدن «برجام» نیست و این امریکا است که باید با پیامدهای آن سر کند، نه روسیه و چین و قدرت‌های اروپایی.
ولادیمیر یرماکوف گفته:« در صورت خروج امریکا از برجام، شاید برای ما (روسیه) که هیچ محدودیتی برای مراوده اقتصادی با ایران نداریم، اوضاع بهتر هم شود؛ چرا که خواهیم توانست روابط دو جانبه خود را با تهران در زمینه‌های فناوری، حمل و نقل، انرژی و پزشکی گسترش دهیم.»
در همین حال، مدیرکل سازمان منع تسلیحات هسته‌ای روسیه تاکید کرده، از نظر او لزومی ندارد که ایران «برجام» را ترک کند؛ چرا که این کشور با رعایت تعهدات خود به مفاد برجام، اکنون در موضع بالاتر ایستاده است.
با وجود این، آقای یرماکوف تصریح کرده که یکی از پیامدهای فوری خروج امریکا از برجام این خواهد بود که ایالات متحده از شورای امنیت سازمان ملل خواهد خواست، تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع کند.
با این همه، روز گذشته هم آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی از دونالد ترامپ، رییس ‌جمهور امریکا خواست که از توافق بین‌المللی قدرت‌های جهانی با ایران بر سر برنامه هسته‌ای این کشور خارج نشود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا