آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاست

سفارت امریکا در قدس امروز گشایش می‌یابد

قرار است بعد از ظهر امروز دوشنبه ۱۴ اپریل به وقت محلی، سفارت امریکا در بیت‌المقدس با اشتراک ایوانکا ترامپ و برخی مهمانان گشایش یابد.
در مراسم، ابتدا سفارت در محل کنسولگری آن کشور افتتاح می‌شود و بعداً کل سفارت به این شهر منتقل شده و در محل بزرگتری جا به جا می‌شود.
به نقل از بی بی سی، هنگامی که دونالد ترامپ رییس‌ جمهور امریکا، تصمیم خود را برای انتقال سفارتخانه کشورش اعلام کرد، این انتظار ایجاد شد که خود او در آیین گشایش این سفارت‌خانه حضور یابد، اما او به جای خود دخترش ایوانکا و دامادش «جرد کوشنر» را به بیت‌المقدس فرستاده است.
بر اساس گزارش‌ها، سفیران و دیپلمات‌های خارجی مقیم اسراییل نیز به مراسم دعوت شده‌اند، اما با توجه به اعتراض بیشتر دولت‌های جهان به تصمیم آقای ترامپ، انتظار می‌رود بسیاری از این دیپلمات‌ها در مراسم حضور نیابند.
بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسراییل، همه دولت‌هایی را که با کشورش رابطه دیپلماتیک دارند، فراخوانده است که از تصمیم آقای ترامپ پیروی کنند؛ اما تاکنون تنها دو دولت به درخواست او پاسخ داده‌اند: گواتمالا و پاراگوئه.
انتقال سفارت امریکا به بیت‌المقدس که به معنی به رسمیت شناختن این شهر به عنوان پایتخت اسراییل و نادیده گرفتن حق فلسطینیان برای برپایی پایتخت دولت آینده خود در این شهر و حاکمیت بر شرق آن است، خشم مسلمانان جهان را برانگیخته است.
مراسم انتقال سفارت امریکا برای این که با هفتادمین سالگرد تاسیس کشوراسراییل مصادف باشد، زودتر انجام می‌شود.
استیو منوچین وزیر دارایی و جان سولیوان معاون وزارت خارجه امریکا نیز، دراین مراسم شرکت خواهند کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا