آخرین اخبارافغانستانسیاست

والی غزنی:

مردم به‌جای همکاری با حکومت به طالبان پناه می‌دهند

عبدالکریم متین والی غزنی با انتقاد از عدم همکاری مردم با نیروهای امنیتی می‌گوید که مردم به‌جای همکاری با نیروهای امنیتی به طالبان پناه می‌دهند.
به گزارش خبرگزاری دید، آقای کریم امروز(پنجشنبه ۳جوزا) در نشستی با فعالان جامعه مدنی و اعضای شورای ولایتی این ولایت از عدم همکاری مردم با نیروهای امنیتی انتقاد کرده و گفته که مردم غذا، لباس و حتا سلاح شان را در اختیار گروه طالبان قرار می‌دهند.
او گفته است:« مردم همه چیز را از دولت می‌خواهند ولی در هیچ عرصه ما را همکاری نمی‌کنند. مثلاً دشمن را مردم نان می‌دهند، لباس شان را تهیه می‌کنند، اسلحه شان را پنهان می‌کنند، برای شان بدون مزد جاسوسی می‌کنند، ولی با نظام و نیروهای مسلح همکاری شان در حد صفر است.»
آقای متین هم‌چنان با نگرانی از وضعیت بد امنیتی در ولایت غزنی گفته است که حکومت مرکزی باید به این وضعیت توجه جدی کند.
وی گفته که نیازمندی‌های نیروهای امنیتی و کمبود پرسونل هرچه عاجل باید در این ولایت حل شود.
در روزهای اخیر، با گسترش حملات طالبان در غزنی نگرانی‌ها از سقوط مرکز شهر و شماری از ولسوالی‌ها به ‌دست طالبان مطرح شده است.
طالبان در شماری از ولسوالی‌ها و حومه‌های شهر غزنی به‌صورت گسترده حضور دارند.
سه‌ شنبه ۲۵ ثور طالبان حملات گسترده‌‌ای را بر پاسگاه‌های نیروهای امنیتی در ولسوالی‌های جغتو، زنه‌خان، اندر و گیلان غزنی انجام دادند.
هنوز هم وضعیت در ولسوالی اجرستان به حالت عادی برنگشته است.
روز گذشته نیز نمایندگان ولایت غزنی در مجلس نمایندگان در نشست خبری از سقوط احتمالی ولایت غزنی به دست طالبان به حکومت مرکزی هشدار دادند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا