آخرین اخبارافغانستانسیاست

سناتوران:

مراکز ثبت نام رای دهندگان از مکاتب جمع شود


شماری از اعضای مجلس سنا با انتقاد از کمیسیون انتخابات می‏گویند که مراکز ثبت نام رای دهندگان در مکاتب باعث نگرانی‌های خانواده‌ها و دانش آموزان شده و کمیسیون انتخابات نباید از مکاتب به خاطر ثبت نام رای دهندگان استفاده کند.
به گزارش خبرگزاری دید، لیلما حبیب یک عضو مجلس سنا امروز یکشنبه (۱۳ جوزا) در نشست عمومی این مجلس گفته که موجودیت مراکز ثبت نام رای دهندگان در مکاتب سبب شده است تا بسیاری از دانش آموزان از رفتن به مکتب باز بمانند.
وی تاکید کرده که این کار باعث نگرانی‌ خانواده‌ها و دانش آموزان شده است.
کمیسیون انتخابات، به خاطر ثبت نام رای دهندگان از مکاتب و مکان‌های عمومی برای برگزاری انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی که قرار است به تاریخ ۲۸ میزان سال روان برگزار شود، استفاده می‌کند.
مراکزی که بارها شاهد حملات انتحاری و انفجاری بوده است.
سهیلا شریفی عضو دیگر مجس سنا بیان داشته که مراکز و سایت‌های انتخاباتی از مکتب‌ها جمع‌آوری شود، زیرا دانشجویان از مکتب و درس باز می‌مانند.
همزمان با این، محمد آجان منگل دیگر عضو مجس سنا از بسته بودن شماری از مراکز ثبت نام رای دهندگان در ولسوالی‌های ولایت پکتیا خبر داده می‌گوید که باشندگان ولایت پکتیا خواستار بازشدن مراکز و شرکت در روند انتخابات‌اند.
با این همه، فضل هادی مسلمیار رییس مجلس سنا از کمیسیون انتخابات خواست تا در زمینه انتقال مراکز ثبت نام رای دهی از مکاتب به مکان‌های دیگر اقدام نموده و برای محل‌های برگزاری انتخابات راه‌های بدیل جست‌وجو کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا