آخرین اخباراسلایدشوایرانجهانسیاست

آیت‌الله خامنه‌ای:

موشک امنیت را تضمین می‌کند/ سازمان انرژی اتومی آماده باشد/ جوانان عرب بیدار شوید!


آیت‌الله سید علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران، در مراسم بزرگ بزرگداشت از بیست نهمین سالگرد درگذشت امام خمینی در تهران، با تاکید بر موضع جمهوری اسلامی در استفاده و توسعه صنایع موشکی این کشور آن را مایه امنیت نامیده و تضمینی خواند برای دفاع مطمئن در برابر تهاجمات خارجی.
آقای خامنه‌ای با اشاره به جنگ میان عراق و ایران، افزود که در آن زمان تمام شهرهای ایران از سوی عراق موشک باران می‌شد، ولی این که ایران موشک در اختیار نداشت کاری نمی‌توانست انجام بدهد.
رهبر جمهوری اسلامی ایران هشدار داد که اگر کسی به ایران یک موشک بزند، ده تا موشک خواهد خورد.
آیت‌الله خامنه‌ای برنامه موشکی کشورش را نقطع قوت خوانده و افزود که امریکا و متحدانش این نقطه قوت را به عنوان نقطه چالش‌آفرین فشار می‌دهد، تا مردم از آن دلسرد شوند.
آمادگی برای از سرگیری غنی‌سازی اورانیوم
رهبر جمهوری اسلامی ایران در ادامه سخنانش در این مراسم، به سازمان انرژی هسته‌ای کشورش دستور داد که در چارچوب برجام برای فعلاً، آماده ‌رسیدن به ۱۹۰ هزار سو باشد.
سو (SWU) واحد کار یک سانتریفوژ است که توانمندی آن را در جداسازی و میزان غنی سازی اورانیوم نشان می‌دهد.
توان دستگاه‌های نسل اول سانتریفوژ ایران یا آی آر-۱ در گزارش‌های مختلف حدود یک سو برآورد شده است. به این معنا که برای رسیدن به معادل ۱۰ هزار سو توان غنی‌سازی اورانیوم ، حدود ۱۰ هزار دستگاه آی آر-۱ لازم است.
رهبر ایران گفت:« ملت و دولت ایران تحمل نمی‌کند هم تحریم شود و هم «حبس هسته‌ای» باشد؛ سازمان انرژی هسته‌ای موظف است سریعاً آمادگی لازم را برای رسیدن به ۱۹۰ هزار سو فعلاً در چارچوب برجام فراهم کند و برخی مقدمات دیگر را که رییس‌ جمهور محترم دستور داده از فردا آغاز کند.»
رهبر ایران در سخنان خود به موضوع تحریم‌ها در حین حفظ برجام توسط ایران هم اشاره کرده است.
آیت‌الله خامنه‌ای در برابر خواست برخی کشورهای اروپایی تاکید کرد‌:« از برخی حرف‌های بعضی از دولت‌های اروپایی اینجور بر می‌آید که توقع دارند ملت ایران هم تحریم‌ها را تحمل کند و هم از فعالیت هسته‌ای خود دست بکشد و محدودیت‌ها را ادامه دهد. من به این دولت‌ها می‌گویم بدانند که این خواب آشفته تعبیر نمی‌شود.»
جوانان عرب بیدار شوید!
رهبر جمهوری اسلامی ایران همچنان در بخشی از سخنانش که به عربی بود، خطاب به جوانان جهان عرب گفت که باید بیدار شوند و در برابر تاراج، تهاجم و حکومت‌های غاصب بایستند.
آیت‌الله خامنه‌ای از جوانان کشورهای عربی خواست که در بیداری اسلامی، امنیت، عزت و حیثیت کشورهای شان را حفظ کنند.
او همچنان نسبت به سیاست‌های عربستان سعودی واکنش نشان داده و افزود که این کشور سرمایه‌های عربستان را تقدیم کفار می‌کند.
گفتنی است که امام خمینی بیست و نه سال پیش از امروز در تهران در گذشت، او توانست انقلاب مردم ایران را رهبری کند و در سال ۱۳۵۷ خورشیدی به پیروزی برساند. امام خمینی بر حفظ وحدت جهان اسلام و استقلال مسلمانان تاکید داشت و برای اولین‌بار از ایستادگی مردم فلسطین در برابر اسراییل حمایت کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا