آخرین اخبارافغانستانسیاست

عبدالله:

درجنگ همه بازنده هستند و در صلح مردم برنده

داکترعبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت وحدت ملی امروز دوشنبه در جلسه شورای وزیران ضمن استقبال از آتش‌بس بین حکومت و گروه طالبان گفت: در جنگ همه بازنده هستند و در صلح مردم برنده.
به گزارش خبرگزاری دید، رییس اجرایی حکومت گفت: نیروهای امنیتی با فداکاری و قربانی در سنگرها قرار دارند و ما مکلف هستیم که مسئولیت خود را در تأمین ضرورت‌های آنان ادا کنیم و در جلب همکاری مردم با نیروهای امنیتی کوشا باشیم.
رییس اجرایی از اقدمات نیروهای امنیتی در مهار حملات هراس‌افگنانه ستایش کرد و گفت: دیروز در کابل یک محمولۀ ۳ هزار کیلو گرامی مواد انفجاری کشف شد و همچنان در ولایت بغلان از یک حادثۀ کلان جلوگیری گردید.
رییس اجرایی کشور در بخشی از سخنان امروزش در شورای وزیران تلویحاً به برکناری وزیر انرژی و آب پرداخته گفت: اعمال نفوذ مشاوران نباید سبب تضعیف نهادها و یا خدشه‌دارشدن کار و زحمت وزرای کابینه شود که از پارلمان افغانستان رأی اعتماد کسب کردند.
رییس اجرایی افزود: متاسفانه شاهد برخی مسایل بودیم و هستیم و روی آن در داخل حکومت بحث می‌کنیم. وزارت‌هایی‌ که کارکرد خوب و دستاورد دارند، باید از آن‌ها تقدیر صورت گیرد.
عبدالله عبدالله علاوه کرد: عزل و نصب وزرا در قانون اساسی افغانستان و موافقنامه حکومت وحدت ملی صراحت دارد و این یک کار معمول در جریان حکومت‌داری است؛ اما در عین حال در هر تصمیم باید حفظ آبرو و عزت خدمت‌گاران صادق این کشور مدنظر باشد، ما به صورت عموم طرفدار برخورد با عزت با همه شهروندان کشور هستیم.
عبدالله عبدالله با انتقاد تند از مشاور رییس جمهور گفت: برخوردهای سلیقه‌‌ای مشاوران در اداره‌ها که باعث اخلال در کارها می‌شود، قابل تحمل نیست، باید در برابر تبعیض، فساد و کسانی‌که از صلاحیت‌های وظیفوی خود سوءاستفاده می‌کنند، با آن‌ها برخورد قانونی صورت گیرد.
این گفته‌های رییس اجرایی نشان دهنده اختلافات جدی بین سران حکومت وحدت ملی است که یکی بر عزل و دیگر بر ابقای وزیر انرژی و آب تاکید دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا