آخرین اخبارافغانستانسیاست

در حملات هوایی امریکا، ده‌ها میلیون دالر به طالبان خساره وارد شده!


معاون فرماندهی نیروهای هوایی امریکا در افغانستان می‌گوید که در نتیجه حملات هوایی نیروهای امریکایی، ده‌ها میلیون دالر خسارت مالی به گروه طالبان وارد شده است.
به گزارش خبرگزاری دید،‌ جنرال «لینس بنچ»، معاون فرماندهی نیروهای هوایی امریکا در افغانستان در کنفرانس ویدیویی، به خبرنگاران در پنتاگون گفت که نیروهای بین‌المللی اکنون بیشتر منابع تمویلی گروه طالبان را در هر جایی که باشد، هدف قرار می‌دهند.
آقای بنچ گفت که در حملات هوایی، «لابراتوارهای تولید و پروسس مواد مخدر، ذخایر مخدرات، مواضع، فرماندهی طالبان و ذخایر نظامی» آن گروه را هدف قرار داده‌اند.
این جنرال نیروهای هوایی امریکا تاکید کرد که فروش و قاچاق مواد مخدر یکی از منابع عمده تمویلی طالبان به‌شمار می‌رود و در نتیجه حملات هوایی قوای ایتلاف به ارزش ۴۵ میلیون دالر به طالبان زیان رسیده است.
آقای بنچ تاکید کرد که هدف نیروهای بین‌المللی تنها مبارزه بر ضد مخدرات نبوده، بلکه هر منبعی که طالبان را تقویت کند از بین خواهند برد.
لینس بنچ با ستایش از گسترش و تقویت قابلیت نیروهای هوایی افغانستان، تذکر داد که ۱۹ مورد حمله هوایی را بر مواضع طالبان، نیروهای هوایی افغانستان انجام داده‌اند و در نتیجه فعالیت‌های ضد مخدرات قوای افغانستان، حدود ۱۱ میلیون دالر به طالبان خساره وارد شده است.
گفتنی است که گروه طالبان تاکنون در این مورد چیزی نگفته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا