آخرین اخبارافغانستان

طالبان در جوزجان:

نیروهای امریکایی مواضع ما را در برابر داعش بمباران کردند


از دو هفته بدین‌سو درگیری‌ها میان گروه طالبان و داعش در ولسوالی درزاب جوزجان افزایش یافته است. طالبان در ولسوالی درزاب مدعی شده‌اند که نیروهای امریکایی مواضع این گروه را در برابر داعشیان بمباران کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دید، یک فرمانده محلی طالبان در ولسوالی درزاب ادعا کرده است که جنگنده‌های نیروهای خارجی خط نبرد آن‌ها را با گروه داعش، در روستای «قزل‌غول» ولسوالی درزاب آماج حمله قرار داده است.

این فرمانده طالبان گفته است که جنگجویان‌شان زمانی مورد حمله هوایی قرار گرفتند که قصد استقرار در دو پاسگاه تازه تصرف شده از نزد شبه‌نظامیان داعش را داشتند که با مورد حمله قرار گفتن توسط جنگنده‌های امریکایی این دو پاسگاه دوباره به دست گروه داعش افتاده است.

محمدرضا غفوری سخنگوی والی جوزجان، اما با رد ادعای طالبان مبنی بر حمایت نیروهای خارجی از تروریستان داعشی در ولسوالی درزاب ولایت جوزجان گفته است که حمله بر خط نبرد طالبان در حمایت از گروه داعش نبوده و حکومت و متحدانش هیچ تفاوت میان این دو گروه قایل نیست، زیرا هر دو گروه «دشمن مردم افغانستان» است.

آقای غفوری از حملات نیروهای حمایت قاطع ابراز خشنودی کرده و افزوده است که این حملات ضربات سنگینی را بر گروه داعش در ولایت جوزجان وارد کرده است.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا