آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

کمیسیون انتخابات:

هفته آینده دفتر مرکزی و دفاتر ولایتی کمیسیون انتخابات باز می‌شود


کمیسیون انتخابات گفته، امیدوار است دفاتر مرکزی و ولایتی این نهاد انتخاباتی که اکنون از سوی معترضان بسته شده است، در آغاز هفته آینده با استفاده از نیروهای امنیتی باز شود و این کمیسیون بتواند کارهایش را به طور عادی آغاز کند.
به گزارش خبرگزاری دید، سید حفیظ‌الله هاشمی سخنگوی کمیسیون انتخابات گفته که نهادهای امنیتی اطمینان داده‌اند در راستای بازگشایی دفتر مرکزی و برخی از دفاتر ولایتی این کمیسیون اقداماتی روی دست می‌گیرند.
آقای هاشمی گفت:« کمیسیون مستقل انتخابات در مورد باز شدن دفاتر این کمیسیون تلاش‌های خود را به خرج داد و مشوره‌ها را در سطوح مختلف با حکومت و مسئولان انجام داده است. بر اساس وعده‌هایی که به ما داده شده، قرار است که سر از روز شنبه یا یکشنبه در شروع هفته، این مشکل حل شود و دفاتر باز شوند و همکاران ما برگردند به دفاتر.»
سخنگوی کمیسیون انتخابات افزود که بسته شدن دفتر مرکزی و برخی از دفترهای ولایتی این کمیسیون سبب تاخیر در اجرای بعضی از کارهای این کمیسیون شده است.
در نتیجه اعتراضات طرفداران شماری از از کاندیداهایی که نام‌شان از فهرست نهایی حذف شده است، دفاتر کمیسیون انتخابات افغانستان مسدود شده است.

هواداران شماری از افراد که نام های شان از فهرست نهایی نامزدان انتخابات ولسی جرگه حذف شده، از حدود دو هفته به اینسو دفتر مرکزی کمیسیون انتخابات را در کابل و تعدادی از دفاتر ولایتی این کمیسیون را در ولایات بسته‌اند.
به گفته سخنگوی کمیسیون انتخابات، دفترهای ولایتی این کمیسیون در هشت ولایت از جمله بدخشان، کندز، بامیان، بغلان و ننگرهار بسته شده است.
کمیسیون سمع شکایت‌های انتخاباتی به تاریخ نوزدهم ماه اسد، ۳۵ تن را از فهرست نهایی نامزدان انتخابات ولسی جرگه حذف کرد و این فهرست را به کمیسیون انتخابات فرستاد.
قرار است اتخابات ولسی جرگه و شوراهای ولسوالی افغانستان در ۲۸ ماه میزان امسال برگزار شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا