آخرین اخبارپاکستانجهانسیاست

نیکی هیلی:

پاکستان کماکان به تروریستان پناه می‌دهد

نیکی هیلی سفیر سابق امریکا در سازمان ملل متحد در مصاحبه‌ای گفته است که اسلام‌آباد همچنان پناه دادن به تروریستان را ادامه می‌دهد و ایالات متحده حتی یک دالر هم نباید به این کشور بدهد.


نیکی هیلی سفیر سابق امریکا در سازمان ملل متحد در مصاحبه‌ای گفته است که اسلام‌آباد همچنان پناه دادن به تروریستان را ادامه می‌دهد و ایالات متحده حتی یک دالر هم نباید به این کشور بدهد.
به نقل از ایندیا تی وی، نیکی هیلی سفیر سابق ایالات متحده امریکا در سازمان ملل متحد در مصاحبه‌ای با «اتلانتیک» گفته است که پاکستان هنوز هم به تروریستان که سربازان امریکایی را می‌کشند، پناه می‌دهد و امریکا حتی یک دالر هم نباید به اسلام آباد کمک کند.
خانم هیلی در این مصاحبه گفته است:« ایالات متحده نیازی ندارد به کشورهایی پول بدهد که مایل به آسیب رساندن به امریکا هستند و ما را از انجام کارها متوقف می‌کند.»
سفیر امریکا در سازمان ملل افزوده است:« … من فکر می‌کنم باید یک دیدگاه استراتژیک نسبت به شرکای خود داشته باشیم؛ کشورهایی که بالای آن‌ها حساب می‌کنیم تا با ما کار کند. من فکر می‌کنم ما کوکورانه پول می‌دهیم، بدون این که فکر کنیم این یک اهرم واقعی است.»
از دید خانم هیلی، پاکستان پناه دادن به تروریستان را همچنان ادامه می‌دهد و امریکا نباید دیگر به این کشور پول بدهد.
خانم هیلی گفته است:« به طور مثال، به پاکستان ببینید. (امریکا) به آن‌ها بیش از یک میلیارد دالر پول داده است و آن‌ها (پاکستان) همچنان به تروریستانی پناه می‌دهند که می‌چرخند و سربازان ما را می‌کشند. ما تا زمانی که پاکستان به این کار خود پایان ندهد، حتی یک دالر هم نباید بدهیم.»
این گفته‌های خانم هیلی در حالی مطرح می‌شود که دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا نیز از پاکستان انتقاد کرده و گفته بود که این کشور در مقابل پول‌های امریکا هیچ کاری نکرده است.
گفتنی است که «هدر نائورت» سخنگوی وزارت خارجه امریکا قرار است در اواخر سال جاری میلادی به جای نیکی هیلی سفیر پیشین امریکا در سازمان ملل متحد معرفی گردد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا