آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاست

عطا محمد نور:

سردمداران مفت‌خور، ترسو و مکار بر مردم حکومت می‌کنند/ صبر مردم از عزل‌های سیاسی به سر رسیده

عطا محمد نور رییس اجرایی  جمعیت اسلامی امروز در بیست و چهارمین سالیاد شهید مزاری  به حمله دیروز در غرب کابل واکنش نشان داد و گفت: کارد از گوشت گذشته و به استخوان رسیده شما سردمداران مفت خور، بی کفایت و ترسو بارها مردم ما را به کشتن دادید، ملت عزیز صبر بس است.

به گزارش خبرگزاری دید، عطا محمد نور گفت که حادثه روز پنج شنبه در مصلای شهید مزاری برای حکومت شرم آور است.

وی افزود:«چطور می‌شود که در قلب پایتخت کشور با هزینه شدن میلیاردها دالر و این همه نیرو هنوز دشمنان افغانستان بالای مردم حمله می‌کنند. رییس جمهور اگر تو در این حمله دست نداری برای این بی‌کفایتی و بی‌خبری باید مجازات شوی».

آقای نور اظهار داشت:« کارد از گوشت گذشته و به استخوان رسیده شما سردمداران مفت خور، بی‌کفایت و ترسو بارها مردم ما را به کشتن دادید، ملت عزیز صبر بس است.»

آقای نور خطاب به رییس جمهور و مقامات بلند پایه حکومت گفت:« فرزندان و دختران شما در خارج از کشور سیاحت می‌کنند در صورتی که آنان هنوز فارسی و پشتو زبان های رسمی افغانستان را یاد ندارند ولی امکانات دولتی و آرشیف فلم های ملی را در اختیار دارند و استفاده می‌کنند».

رییس اجرایی حزب جمعیت اسلامی در بخشی از سخنانش می‌گوید کمپاین‌های انتخاباتی با امکانات دولتی و تغییر و تبدیل‌های منسوبین حکومتی را تحمل نمی‌کنیم.

آقای نور که از اعضای برجسته تیم انتخاباتی صلح و اعتدال است، می‌گوید که تیم صلح و اعتدال در برابر بی‌عدالتی و تغییر و تبدیل‌ها تا جایی صبر خواهد کرد ولی این صبر اندازه دارد.

همچنان وی تاکید کرد که معاون آقای غنی با صلاحیت کامل دست به کمپاین‌های انتخاباتی می‌زند اما معاون ریاست اجرایی و رهبر یک حزب بزرگ در افغانستان برکنار می‌شود این موضوع قابل قبول نیست و بدانند که عزل آقای محقق ختم حکومت فعلی است.

وی می‌افزاید:«مردم، شما شاهد بودید که ما چنین مراسم‌ها و جشن نوروز را با حضور میلیون‌ها انسان در بلخ با امنیت کامل برگزار می‌کردیم ولی حادثه روز پنجشنبه در مصلا شهید مزاری برای حکومت شرم آور است که امنیت یک مراسم را گرفته نمی‌تواند.»

عطا محمد نور گفت: سران حکومت طوری حرف می‌زنند که انگار افغانستان را آنان از زیر سلطه استکبار خارج نموده، نه استقلال و سربلندی افغانستان توسط شهدا، رهبران جهادی و مردم حاصل شده است.

آقای نور با اشاره به شخص رییس جمهور می‌گوید که روباه صفتی، دروغ گفتن و فریبکاری نباید در مقابل مردم صورت بگیرد.

در همین حال، رییس اجرایی جمعیت افزود: «بعضی‌ها بر من خورده می‌گیرند که تو بسیار رُک و راست صحبت می‌کنی، بلی من همین هستم چون مثل دیگران از عزل چوکی و مقام هراس ندارم و از کشته شدنم ترس ندارم، برای مردم یک قربانی نیاز است.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا