آخرین اخباراسلایدشوافغانستانامنیت و حوادثخبر های مهمسیاست

۴۵۰۰ حمله؛ آمار خشونت طالبان پس از توافق صلح با امریکا

گزارش‌ها حاکی از آن است که طالبان طی ۴۵ روز پس از امضای توافق‌نامه صلح با ایالات متحده، بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ حمله در افغانستان انجام داده‌اند.

طبق اطلاعاتی که به دست رویترز رسیده است، طالبان پس از امضای توافق صلح با امریکا، بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ حمله را در افغانستان انجام دادند که نشان دهنده افزایش خشونت‌ها است.

به گفته این منبع، دو نوع اطلاعات، یکی از یک منبع نظامی غربی و دیگری از یک نهاد مستقل، هر دو نشان می‌دهد که حملات توسط طالبان بیش از ۷۰ درصد بین اول ماه مارچ تا ۱۵ اپریل در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

از سویی هم، داده‌های دولت افغانستان حاکی از آن است که بیش از ۹۰۰ نیروی محلی و ملی این کشور طی این مدت کشته شده‌اند؛ این رقم در سال گذشته حدود ۵۲۰ تن بود.

در همین حال، تلفات طالبان در این دوره به ۶۱۰ مورد نسبت به حدود ۱ هزار ۶۶۰ مورد در سال گذشته کاهش یافته است، زیرا ایالات متحده و نیروهای افغان پس از توافق صلح تعداد حملات تهاجمی و حملات هوایی را کاهش داده‌اند.

مقامات غربی و افغانستان که وضعیت را دنبال می‌کنند، می‌گویند که افزایش حملات از سوی طالبان بی‌اعتنایی عمدی این گروه را به تعهد برای کاهش خشونت‌ها نشان می‌دهد.

این در حالی است که سیگار در گزارش خود گفته است ناتو از ارائه اطلاعات در مورد تعداد حملات طالبان خودداری می‌کند.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا