آخرین اخبارافغانستانسیاست

وزارت معادن و پترولیم:

برخی نمایندگان در استخراج غیر قانونی معادن دست دارند

کنفرانس «معادن هرات» با حضور سرپرست وزارت معادن و پترولیم کشور، معدن‌داران، سرمایه‌گذاران، مسئولان محلی و فعالان جامعه مدنی در ولایت هرات برگزار شد.


کنفرانس «معادن هرات» با حضور سرپرست وزارت معادن و پترولیم کشور، معدن‌داران، سرمایه‌گذاران، مسئولان محلی و فعالان جامعه مدنی در ولایت هرات برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری دید، این کنفرانس امروز ( شنبه، ۱ سرطان) به هدف بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و ارایه‌ گزارش اصلاحات به‌وجودآمده در قراردادهای معادن برگزار شده است.
نرگس نهان، سرپرست وزارت معادن و پترولیم در جریان سخنرانی‌اش در این کنفرانس از ایجاد اصلاحات بنیادین در قراردادهای این وزارت با سکتور خصوصی خبر داد.
خانم نهان با انتقاد از نمایندگان مجلس و مقام‌های بلند‌پایه‌ حکومت گفت که برخی از نمایندگان مجلس قراردادهای معادن کشور را با نام دیگر افراد در اختیار دارند و خودشان از پشت پرده از این معادن سود می‌برند.
او افزود:«فعالیت نمایندگان پارلمان و اراکین دولتی در قراردادهای معادن کشور غیرقانونی است و بررسی‌‌های این وزارت به هدف شناسایی و معرفی نمایندگان پارلمان به شورای امنیت ملی کشور جریان دارد.»
سرپرست وزارت معادن همچنان از تمدید نُه قرار داد استخراج معدن سنگ مرمر در هرات خبر داد. او گفت که قرارداد پروژه‌ سمنت در جنوب ولایت هرات به‌زودی به داوطلبی سپرده خواهد شد و در کنار آن کار عملی استخراج معدن مس «شیدای هرات» نیز در آینده‌ نزدیک آغاز خواهد شد.
بر بنیاد آمارهای وزارت معادن و پترولیم از ارزش معادن کشور، ارزش آن به بیش از ۱۳هزار میلیارد دالر می‌رسد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا