آخرین اخباربرگزیدهمنطقه

پوتین بر خنثی‌سازی تهدیدات امنیتی در مرز افغانستان تاکید کرد

رییس‌جمهور روسیه گفته است در صورت نیاز برای مقابله با تهدیدات موجود در مرز افغانستان از پایگاه نظامی این کشور در تاجیکستان استفاده خواهد کرد.
به نقل از رسانه‌ها، ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه روز دوشنبه در دیدار با امام‌علی رحمان، رییس‌جمهور تاجیکستان تاکید کرد که در صورت لزوم مسکو آمادگی دارد تا برای مقابله با تهدیدات امنیتی موجود در مرز افغانستان، از پایگاه نظامی خود در تاجیکستان برای دفاع از این کشور استفاده کند.
در بیانیه مشترک ولادیمیر پوتین و امام‌علی رحمان، پس از دیدار روز دوشنبه آنان آمده است،‌ روسیه و تاجیکستان تلاش‌های خود را برای تضمین ثبات و امنیت در منطقه آسیای میانه ادامه می‌دهند.
بر بنیاد بیانیه مشترک سران دو کشور، هر دو طرف تلاش‌های خود را برای خنثی‌سازی تهدیدات امنیتی که از مرزهای شمالی افغانستان متوجه کشورهای آسیای میانه می‌شود، به صورت هماهنگ ادامه خواهند داد.
بر اساس این بیانیه، پوتین و رحمان توافق کردند که حضور پایگاه نظامی روسیه در خاک تاجیکستان، عامل مهمی در حفظ امنیت منطقه‌ای به شمار می‌رود.
رهبران دو کشور علاوه بر این، در باره اوضاع افغانستان و ضرورت تداوم همکاری‌ها در حوزه فنی و نظامی به منظور مقابله با چالش‌ها و تهدیدات پیش روی امنیت منطقه‌ای نیز، گفت‌وگو کردند.
سران روسیه و تاجیکستان همچنین، آمادگی خود را برای همکاری در روند صلح افغانستان اعلام کردند.
مسکو از افزایش ناامنی‌ها و حضور گروه تروریستی داعش در افغانستان نگران است و آن را تهدیدی برای خود و کشورهای آسیای میانه می‌داند.
روسیه در تاجیکستان پایگاه نظامی دارد که در نزدیکی مرز با افغانستان مستقر است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا