آخرین اخبارزنان

شهلا حدید: وضعیت زنان بلخ نسبت به سال‌های قبل بهتر شده است

مردم بلخ گفتند که تجلیل از مقام و منزلت زن زمانی زیبنده است که خشونت و حق‌تلفی علیه زنان در کشور کاهش یابند.
به گزارش خبرگزاری دید، شهلا حدید، رییس امور زنان ولایت بلخ در مراسم گرامی‌داشت از روز زن که از سوی ریاست امور زنان این ولایت برگزار شده بود، گفت: وضعیت زنان در ولایت بلخ نسبت به سال‌های قبل بهتر شده است.
وی افزود: در سال گذشته ریاست امور زنان بلخ برنامه‌های مختلف آگاهی‌دهی در شهر مزار شریف و ولسوالی‌های این ولایت راه‌اندازی کرده است.
سید محمد جعفر مصباح، رییس عدلیه ولایت بلخ گفت: در مراسم بزرگداشت از مقام بانوان، باید اقدامات هدفمند و مفید انجام شود، به طور مثال تیم‌های هماهنگ از زنان نخبه تشکیل و اقدامات این تیم‌ها بتواند ذهنیت جامعه را تغییر دهد.
صدیقه حسینی، یک تن از دانشجویان در بلخ، تجلیل از مقام زن را منحصر به یک روز و پروژه‌ای خواند و گفت: بزرگداشت از مقام زن باید منجر به کاهش خشونت‌ها شود. در حال حاضر بخش گسترده‌ای بانوان در کشور از خشونت‌های فزیکی و روانی رنج می‌برند.
کریمه شجاع‌زاده، بانوی دیگر اشتراک‌کننده گفت: بیشتر شرکت‌کنندگان این مراسم، افراد تحصیل کرده و آگاه می‌باشند، در صورت که چنین برنامه‌هایی باید برای خانم‌های آسیب‌پذیر و نیازمند جامعه تدویر شود. شیوع فرهنگ مردسالاری سبب شده تا تمام مردان نسبت به زنان احساس برتری کنند.
ملالی عثمانی، از فعالان حقوق زن با اشاره به افزایش تعداد زنان معتاد و بانوان تکدی‌گر در شهرهای کشور گفت: بهتر است به جای هزینه‌های سنگین در هوتل‌های گران‌قیمت، این پول‌ها در بخش همکاری‌های داوم‌دار با این بانوان مصرف شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا