اسلایدشوجهان

امریکا در پی قراردادن پاکستان در فهرست کشورهای حامی تروریزم است

طرح پیش‌نویس قرار دادن پاکستان در لیست کشورهای حامی تروریزم، از سوی برخی قانون‌گذاران امریکایی به مجلس نمایندگان این کشور فرستاده شده است.
بر اساس این پیش‌نویس، پاکستان باید به عنوان یک متحد غیرقابل اعتماد ایالات متحده و حامی تروریزم شناخته شود.
شماری از قانون گذاران امریکایی به این باور است که پاکستان به دشمنان این کشور جای داده و سال‌ها است که از تروریستان حمایت کرده و مشوق آنان بوده است. لذا باید کمک‌های مالی واشنگتن به اسلام‌آباد قطع شود.
رییس کمیته‌ی فرعی ضد تروریزم مجلس نماینده‌گان امریکا گفت: پاکستان نه تنها یک متحد غیرقابل اعتماد است، بلکه این کشور برای سال‌ها دشمنان ایالات متحده را کمک و تشویق کرده است.
وی افزود که پناه‌دادن به اسامه بن‌لادن، رابطه گرم با شبکه حقانی و مدارک کافی دیگر نشان می‌دهد که پاکستان در جنگ امریکا با تروریزم در کنار ما قرار ندارد، پس زمان آن رسیده که کمک مالی به این کشور قطع شود و در فهرست کشورهای حامی تروریزم نیز قرار داده شود.
در صورت که این پیش‌نویس تصویب شود، تمام کمک‌های مالی امریکا زیر نام مبارزه با تروریزم به پاکستان قطع خواهد شد.
این پیش‌‌نویس می‌گوید که پاکستان با پول امریکا به جای مبارزه با تروریزم، به حمایت و تقویت آنان پرداخته است.
این طرح رییس‌جهمور ایالات متحده را مکلف می‌سازد که در مدت ۹۰ روز گزارشی را مبنی بر همکاری یا عدم همکاری پاکستان در امر مبارزه با تروریزم، به کانگرس این کشور ارایه دهد. همچنان وزرات خارج نیز مکلف در مدت ۳۰ گزارش درج نام اسلام‌آباد در فهرست کشورهای حامی تروریزم را پیشکش کند.
این پیش‌نویس هم زمان شده است با شکایت افغانستان در سازمان ملل از پاکستان مبنی بر تخطی‌های این کشور در خاک افغانستان.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا