آخرین اخبارافغانستان

کمیته امانت‌داری هرات خواهان ثبت دارایی‌های مسوولان شد

کمیته امانت‌داری هرات که شاخه از دیدبان شفافیت افغانستان است، در نشستی با مسوولان اداره مبارزه با فساد اداری این ولایت خواهان ثبت دارایی‌های مقامات و مسوولان در غرب کشور شد.
به گزارش خبرگزاری دید، مهدی حدید، نماینده مردم هرات در شورای ولایتی و عضو کمیته امانت‌داری گفت: ما می‌خواهیم در ادارات دولتی شفافیت ایجاد شود.
وی افزود: ثبت دارایی‌های مقامات و مسوولان اداره‌های دولتی، طرح مهم و ارزنده برای ریشه‌کن‌کردن فساد اداری است.
آقای حدید تاکید کرد که کمیته امانت‌داری خواهان همکاری مقام‌ها و مسوولان نهادها با اداره مبارزه با فساد اداری جهت عملی‌شدن این طرح است.
عبدالرحمن رنجور، آمر اخذ اطلاعات و سمع شکایات اداره مبارزه با فساد اداری غرب کشور گفت: در حال حاضر ۸۰ درصد دارایی‌های مقامات و مسوولان ادارات دولتی غرب کشور در این اداره ثبت می‌باشد.
وی افزود: تا نیمه‌ای سال آینده، دارایی‌های تمامی مسوولان به ثبت خواهند رسید. در این زمینه نهادهای امنیتی و کشفی با ما همکاری ندارند.
اما عبدالاحد ولی‌زاده، سخنگوی پولیس هرات ادعای عدم همکاری با اداره مبارزه با فساد اداری را رد کرده و گفت: هیچ نوع کم‌کاریی از سوی اداره‌های کشفی با این اداره صورت نگرفته و ما با تمامی نهادها همکاری همه‌جانبه داریم.
محو فساد از جمله وعده‌های مهم انتخاباتی رهبران حکومت وحدت ملی بود؛ اما این پدیده به صورت چشم‌گیری در تمامی سطوح دولت بیداد می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا