آخرین اخبارافغانستانزنان

زنان توانایی کار در سطوح مختلف را دارند

بانوان پولیس ولایت بلخ گفتند: حضور آنان در صفوف نیروهای امنیتی سبب تامین بهتر امنیت و افزایش مصئونیت زنان می‌شود.
به گزارش خبرگزاری دید، نادره نزار، مدیر حقوق بشر و جندر فرماندهی امن و نظم عامه در مراسم تقدیر از بانوان نخبه در مزار شریف گفت: دو سال پیش به عنوان تنها زن در صفوف پولیس نظم عامه فعالیت خود را شروع کردم، ولی اکنون تعداد بانوان در این فرماندهی به ۲۰ تن می‌رسد.
وی افزود: هر قدر که حضور زنان در قوای مسلح بیشتر شود، به همان اندازه امنیت و مصئونیت زنان دیگر جامعه افزایش می‌یابند.
جنرال حسیب‌الله قریشی، فرمانده پولیس امن و نظم عامه شمال از فراهم‌شدن زمینه‌ها برای حضور زنان در پولیس سخن زد و گفت: برای خانم‌های پولیس امتیازات ویژه، مانند رخصتی‌های طولانی مدت، معافیت از برخی فعالیت‌های سنگین و معاش اضافی در نظر گرفته شده است.
وی افزود: در حال حاضر بانوان پولس در عملیات‌های جنگی نیز شرکت می‌کنند که نشان دهنده‌ای توانمندی بانوان است.
قاضی سید محمد سامع، رییس کمیسیون مستقل حقوق بشر حوزه شمال گفت: در سال‌های اخیر مسوولین امنیتی کشور به اهمیت حضور زنان در قوای مسلح پی برده‌اند، به همین منظور در سال جاری هر کدام از نهادهای امنیتی برنامه‌های جداگانه‌ای به هدف قدردانی از بانوان نظامی کشور برگزار کردند.
آقای سامع به این باور است که خانم‌ها توانایی پیشبرد کار در سطوح مختلف را دارند. در شرایط کنونی کارکرد زنان بهتر از مردان است، زیرا بانوان نسبت به مردان پا گریزی کمتر و مسوولیت‌پذیری بیشتر نسبت به وظایف و مسوولیت‌هایشان دارند.
حضور زنان در صفوف نیروهای امنیتی همواره با چالش‌های زیادی همراه بوده است، با آنهم مسوولان امنیتی کشور تلاش دارند تا حضور بانوان را در میان نیروهای امنیتی افزایش دهد.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا