آخرین اخباراسلایدشوجنگجهانحقوق بشرخبر های مهممنطقه

اتحادیه اروپا: اسرائیل غزه را بزرگترین قبرستان سر باز جهان ساخته است

خبرگزاری دید: جوسیپ بوریل، رئیس پالیسی خارجی اتحادیهٔ اروپا، روز گذشته (۲۸ حوت) گفت که عملیات نظامی رژیم اسراییل، غزه را به بزرگترین “قبرستان سر باز جهان” مبدل کرده است. وی افزود: رژیم اسرائیل اجازه نمی‌دهد که کمک‌های بشردوستانه به غزه ارسال شود. به گفته او، اسرائیل از قحطی موجود یمنحیث “حربهٔ جنگ استفاده می‌کند. اسرائیل می‌خواهد قحطی را تحریک کند”.

به نقل از صدای آمریکا؛ بوریل در نشستی با وزیران اتحادیهٔ‌ اروپا در بروکسل، پایتخت بلجیم، گفت: “غزه پیش از جنگ بزرگترین زندان سر باز بود. امروز این (غزه) همچنان قبرستان ده‌ها هزار نفر و قبرستان شمار زیادی از مهمترین اصول قوانین بشری است.”

او یک بار دیگر رژیم اسرائیل را متهم کرد که این کشور اجازه نمی‌دهد که کمک‌های بشردوستانه به غزه ارسال شود. به گفته او، اسرائیل از قحطی موجود یمنحیث “حربهٔ جنگ استفاده می‌کند. اسرائیل می‌خواهد قحطی را تحریک کند”.

مقام‌های صحی غزه گفته اند که در اثر حملات مداوم نظامیان اسرائیلی بر غزه تا کنون بیش از ۳۱۷۲۶ فلسطینی، عمدتاً زنان و کودکان، کشته شده اند.

اتحادیهٔ اروپا که در آن ۲۷ کشور شامل اند، تا اکنون نتوانسته است به جنگ در غزه پاسخ واحد ارایه کنند زیرا شماری از اعضای آن از اسراییل حمایت می کنند.

در همین حال، ایرلند و اسپانیا پیشنهاد کرده اند که توافق همکاری با اسرائیل تعلیق شود وقرار است وزرای اتحادیه‌ٔ اروپایی این پیشنهاد را به بحث بگیرند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا