آخرین اخبارآسیای میانهاسلایدشوامنیت و حوادثجنگجهانحقوق بشرمنطقههند

نیروهای امنیتی هند ۲۹ مائوییست را کشت

خبرگزاری دید: نیروهای امنیتی هند در درگیری مسلحانه با آنچه شورشیان مائوییست‌ خوانده می‌شود، دست‌کم ۲۹ نفر را کشتند. شورشیان، که به نوعی به کمونیزم تبلیغ شده مائو تسه تونگ رهبر فقید چین نسبت داده می‌شود، دهه‌ها است مبارزه‌ای چریکی را علیه دولت، به ویژه در مرکز و شرق هند انجام داده اند که منجر به درگیری‌های دوره‌ای و تلفات در هر دو طرف شده است.
به نقل از رویترز، پولیس هند روز گذشته (۲۸ حمل) اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور دست‌کم ۲۹ شورشی مائوییست را در یک درگیری مسلحانه در ایالت چاتیس‌گر در مرکز این کشور کشته‌اند.
این رویداد در ولسوالی کانکر چند روز قبل از آغاز انتخاباتی که نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند به دنبال سومین دوره متوالی است، رخ می‌هد.
مقامات پولیس هند گفته اند که ۳ تن از نیروهای امنیتی نیز در این درگیری زخمی شده‌اند.
پولیس در بیانیه‌ای گفته است: پس از این برخورد، در جریان بازرسی از منطقه، جسد ۲۹ مائوییست کشف شد.
مائوییست‌ها می‌گویند که آن‌ها می‌جنگند تا به کشاورزان فقیر هندی و کارگران بی‌زمین کنترل بیشتری بر زمین‌های شان و ادعای بیشتر بر مواد معدنی آن که در حال حاضر توسط شرکت‌های معدنی بزرگ بهره‌برداری می‌شود، بدهند.
آمیت شاه، وزیر داخله هند، به تازگی در حین کارزار انتخاباتی در چاتیس‌گر، قول داده در صورت به قدرت رسیدن حزب بهاراتیا جاناتا (BJP) به رهبری مودی، ظرف سه سال شورش را از این ایالت محو کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا