آخرین اخباراجتماعافغانستان

افزایش افراد نیازمند در افغانستان به بیش از ٢٩ میلیون نفر

خبرگزاری دید: صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد در افغانستان (یونیسف)، اعلام کرد که در پی خشک‌سالی، سیل و ناامنی در افغانستان، شمار افراد نیازمند به ۲۹.۲ میلیون نفر افزایش یافته است.

یونیسف به تازگی در بیانیه‌ای هشدار داده است که بحران اقتصادی در سال ۲۰۲۳ ادامه دارد و ۶۴ درصد از خانواده‌های افغانستان قادر به تامین نیازهای اولیه‌شان نیستند.

این نهاد همچنان تاکید کرده که برای رسیدگی به این بحران به ۱.۴۵ میلیارد دالر بودجه نیاز است.

در بیانیه یونیسف همچنان آمده است که اگر بودجه مورد نیاز نهادهای کمک‌کننده فراهم نشود، حدود ۱۹ میلیون افغانستانی از دریافت کمک‌های بشردوستانه در سال ۲۰۲۳  محروم خواهند شد.

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل در افغانستان افزوده است: تعداد افرادی که به خدمات حفاظتی نیاز دارند از ۲۰.۳ میلیون به ۲۲.۱ میلیون تن افزایش یافته است.

براساس اطلاعات یونیسف، حدود ۸.۷ میلیون کودک افغانستانی نیز در بخش آموزش نیاز به حمایت دارند.

از سویی هم، شمار کودکان کارگر در افغانستان نیز ۷ درصد افزایش یافته است.

این نهاد همچنان خاطرنشان کرده است: با وجود افزایش اندک در چشم‌انداز امنیت غذایی، پیش‌بینی می‌شود که بیش از ۱۵ میلیون تن در ماه می تا اکتوبر در بحران و ناامنی غذایی باشند.

یونیسف همزمان از ممنوعیت زنان و دختران از کار با نهادهای مددرسان به ‌عنوان یک چالش یاد کرده و گفته که محرومیت آن‌ها از آموزش و تحصیل، همراه با ممنوعیت همکاری زنان با سازمان‌های غیردولتی، کمک‌رسانی برای زنان و کودکان آسیب‌پذیر را به ‌شدت در خطر قرار داده است.

این نهاد از افزایش موانع بوروکراتیک تحمیل شده توسط طا-لبان در سال ۲۰۲۳ خبر داده و گفته که این موانع روند کمک‌رسانی به نیازمندان را مختل می‌کند.

گفتنی است که پیش از این نیز سازمان‌های بین‌المللی از افزایش بحران بشری در افغانستان تحت تسلط طا-لبان هشدار داده بوده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا