آخرین اخباراسلایدشوجنگجهانخبر های مهممنطقه

افشاگری وب‌سایت آمریکایی؛ کدام کشورها ماشین کشتار اسرائیل را روشن می‌کند؟

خبرگزاری دید: یک وب سایت آمریکایی که ورود و خروج سوخت به اراضی اشغالی را دنبال می‌کند نام اصلی‌ترین تامین‌کنندگان سوخت برای ماشین کشتار اسرائیل را فاش کرد. امارات نقش مهمی در حمایت از جنگ رژیم اسرائیل علیه غزه ایفا می‌کند، مانند تامین نفت و سوخت برای ارتش تلاآویو در طول جنگ جاری.

به نقل از دنیای اقتصاد، وب سایت امریکایی Oil Change International که زنجیره تامین نفت خام و محصولات پالایش شده به رژیم اسرائیل را ردیابی می‌کند اعلام کرد که بزرگترین تامین کننده صادرکننده سوخت جت برای ارتش اسرائیل، جای تعجب ندارد که آمریکا است. سه تانکر سوخت جت JP۸ از زمان آغاز جنگ به تل آویو از سوی آمریکا عرضه شده است.

بنا بر گزارش‌ها، سوخت جت به طور خاص برای هواپیما‌های نظامی تولید می‌شد و بخشی از کمک‌های نظامی گسترده آمریکا به رژیم اسرائیل بود که آن را به یکی از اجزای اصلی حملات هوایی به فلسطینیان در نوار غزه تبدیل کرد. بر اساس این گزارش، جمهوری آذربایجان و قزاقستان کشور‌های دوست اسرائیل محسوب شده و از زمان آغاز حمله به غزه به عنوان تامین کنندگان بزرگ نفت خام تل اویو بوده‌اند.

واردات از این کشور‌ها همچنین شرکت‌های نفتی متعددی را در این روند دخالت می‌دهد و شرکت‌هایی مانند بریتیش پترولیوم، شورون، اکسون، شل و انی مالک یا بهره برداری از خطوط لوله مورد استفاده برای انتقال آن‌ها هستند. یکی دیگر از منابع اصلی واردات نفت خام رژیم اسرائیل از خط لوله SUMED است که مقادیر کم، اما منظم سوخت را از کشور‌های عربی از جمله عربستان سعودی، امارات متحده عربی و مصر کشور‌هایی که خط لوله از آن عبور می‌کند، دریافت می‌کند.

روسیه یکی دیگر از کشور‌هایی است که در تامین سوخت رژیم اسرائیل نقش داشته است و طبق گزارش‌ها جریان ثابتی از نفت گاز خلاء (VGO) که معمولاً به بنزین- پطرول و دیزل ارتقاء می‌یابد به یک پالایشگاه بزرگ در حیفا می‌رساند.

داده‌ها و افشاگری‌های این گزارش نقش بسیاری از کشور‌ها و شرکت‌های فراملیتی را که سوخت لازم برای ادامه بمباران و تهاجم به غزه را در اختیار رژیم اسرائیل قرار می‌دهند، روشن می‌کند. این در حالی است که فعالان و شخصیت‌های حقوق بشری به طور فزاینده‌ای از دولت‌ها و شرکت‌ها می‌خواهند با توقف کلیه محموله‌های سوخت به اراضی اشغالی تا پایان حمله به غزه و جنایات جنگی بی‌شماری که در آنجا مرتکب شده است، تحریم انرژی را علیه رژیم اسرائیل اعمال کنند.

الی روزنبلات، مدیر برنامه آمریکایی Oil Change International گفت: این کشور‌ها  برای سوختن ماشین جنگی اسرائیل کار می‌کنند و در نسل کشی مداوم مردم فلسطین شریک هستند.

روزنبلات افزود: ما از کشور‌ها می‌خواهیم از منابع نفتی خود به عنوان ابزاری برای درخواست آتش بس فوری و پایان دادن به اشغالگری استفاده کنند. شرکت‌های سوخت فسیلی، که صرفاً بر اساس سود تصمیم می‌گیرند، مایلند به درگیری علیه غیرنظامیان بی‌گناه دامن بزنند. این امر باید امروز متوقف شود. ما خواستار آتش بس دائمی و پایان دادن به اشغالگری اسرائیل در فلسطین هستیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا