آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاست

انتقاد از ترامپ، دسترسی رییس سابق سیا را به اطلاعات محرمانه لغو کرد

دونالد ترامپ دستور داد مجوز امنیتی رییس سابق سازمان اطلاعات مرکزی امریکا (CIA) برای دسترسی به اطلاعات محرمانه و طبقه‌بندی شده، قطع شود.


دونالد ترامپ دستور داد مجوز امنیتی رییس سابق سازمان اطلاعات مرکزی امریکا (CIA) برای دسترسی به اطلاعات محرمانه و طبقه‌بندی شده، قطع شود.
به نقل از رویترز، ترامپ دسترسی امنیتی «جان برنان» رییس سابق سازمان اطلاعات مرکزی امریکا را به‌ دلیل اظهارات انتقادآمیز چندی پیش او علیه ترامپ لغو کرده است.
برنان در واکنش به دیدار ماه گذشته ترامپ و پوتین در هلسینکی فنلند، اظهارات ترامپ را در نشست خبری مشترک با پوتین درباره ارزیابی سازمان‌های اطلاعاتی امریکا و نفوذ روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ امریکا «خیانت» به کشور توصیف کرده بود.
ترامپ در جریان آن نشست خبری اتهام دخالت و نفوذ روسیه را در انتخابات سال ۲۰۱۶ امریکا رد کرد؛ کاری که باعث شد رسانه‌ها و محافل سیاسی در امریکا واکنش نشان دهند.
او پس از واکنش‌های انتقادی در اظهاراتی مدعی شد در آن نشست خبری مرتکب اشتباه لفظی شده و منظورش را درست منتقل نکرده است.
یکی از تندترین انتقادات به ترامپ از جانب جان برنان رییس سابق سازمان اطلاعات مرکزی امریکا بود و به همین خاطر ترامپ نیز در توییت دیروز خود با تندترین عبارات جان برنان را مورد حمله قرار داده و او را مایه «ننگ» خوانده است.
«سارا سندرز» سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری چهارشنبه در کاخ سفید با تایید این خبر گفت: «برنان از موقعیت خود در دسترسی به اطلاعات بسیار حساس برای طرح ادعاهای بی‌اساس علیه رییس جمهوری استفاده کرده است.»
تاریخ صدور بیانیه ترامپ برای ۳ هفته پیش است و به نظر می‌رسد ترامپ به محض انتقاد برنان از او درباره اظهاراتش در نشست خبری با پوتین، تصمیم به لغو مجوز دسترسی امنیتی او گرفته، اما این موضوع با تاخیر ۳ هفته‌ای اعلام عمومی شده است.
برنان به خبر لغو دسترسی خود واکنش نشان داده و در توییتی نوشته است: این اقدام ترامپ بخشی از تلاش گسترده‌تر او برای سرکوب آزادی بیان و مجازات منتقدان است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا