آخرین اخبارسیاست

بلخ دوباره به چهارراهی اقتصادی آسیا مبدل می‌شود

رییس‌جمهور غنی در سفر به مزار شریف ضمن تشکری از تاجران کشور، گفت: بلخ باستان دوباره به چهار راهی اقتصادی آسیا و آسیای میانه تبدیل خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری دید، رییس‌جمهور غنی که در افتتاحیه همایشگاه«نور» در مزار شریف سخنرانی می‌کرد با اشاره به مشکلات اخیر مرزی با پاکستان، اقدامات تاجران کشور را ستودنی دانست و گفت: تلاش‌ها و همکاری این تاجران سبب شد تا افغانستان با مشکل اقتصادی مواجه نشود.
وی همچنان گفت: با اینکه راه تجارتی را بستند، اما همت تاجران سبب شد تا دشمنان بدانند که دیگر افغانستان با بستن یک مرز تحت فشار قرار نمی‌گیرد.
رییس‌جمهور افزود: با وصل‌شدن بلخ و کندز به ولایت هرات، کشورهای ایران و چین از طریق افغانستان به همدیگر وصل خواهند شد و افغانستان به عنوان چهارراهی اقتصادی آسیای میانه نقش ایفا خواهد کرد.
آقای غنی همچنان از مسئولین کشورهای آسیای میانه به‌خاطر همکاری‌های اقتصادی با افغانستان سپاس‌گذاری کرد.
رییس‌جمهور کشور در ادامه گفت: تفاوت‌گذاشتن میان دشمن و دوست برایش دشوار نیست و هرکسی که در مقابل دولت افغانستان سلاح برداشته و قانون اساسی افغانستان را قبول ندارد دشمن است و باید سرکوب شود.
گفتنی است، در مراسم امروز، هیئتی متشکل از مقامات بلندپایه دولتی به‌ شمول برخی از وزرا، رییس‌جمهور را همراهی می‌کرد.
براساس برنامه از قبل تعیین‌شده آقای غنی بعد از افتتاح مسجد جامع روضه شریف به مقر قوماندانی قول اردوی ۲۰۹ شاهین در بلخ می‌رود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا