آخرین اخباراسلایدشوپاکستانجنگجهانخبر های مهممنطقه

تی‌تی‌پی:طی یک‌ماه گذشته با انجام ۹۶ عملیات، ۲۴۳ نیروی امنیتی پاکستان را کشتیم

خبرگزاری دید: تحریک طالبان پاکستانی (TTP) با انتشار بیانیه ای ادعا کرده است که در (ماه آوریل – ۱۳ تا ۱۱ ثور) سال جاری، ۹۶ حمله انجام داده که در نتیجه این حملات ۲۴۳ تن از نیروهای امینتی پاکستان کشته شده‌اند. بر اساس این بیانیه در میان کشته شدگان، ۱۲۱ سرباز، ۶۳ پلیس، ۴۴ اف سی و ۱۵ پلیس استخبارات پاکستان بوده اند که در جریان عملیات های رو در رو، عملیات با لیرز، ضدحمله، بمباران، کشتار هدفمند، کمین و حملات موشکی این افراد کشته شده اند.

تحریک طالبان پاکستانی در بیانیه ای که به رسانه های مختلف فرستاده، گفته است که بیشتر این عملیات ها در ایالت خیبرپختونخواه و بلوچستان پاکستان صورت گرفته است. همچنین، یک عملیات در ایالت پنجاب بوده است.

در این بیانه اگرچه این گروه در مورد تلفات خود در جریان این حملات جزئیاتی ارائه نداده اما اعلام شده که در میان کشته شدگان، ۱۲۱ سرباز، ۶۳ پلیس، ۴۴ اف سی و ۱۵ پلیس استخبارات پاکستان بوده اند که در جریان عملیات های رو در رو، عملیات با لیرز، ضدحمله، بمباران، کشتار هدفمند، کمین و حملات موشکی این افراد کشته شده اند.

در بخش پایانی این بیانیه آمده است که در جریان این عملیات ها سلاح و مهماتی از نیروهای نظامی پاکستان به دست این گروه افتاده است.

طی سه سال گذشته حملات تحریک طا-لبان پاکستان به پاکستان به ویژه علیه نیروهای دولتی و امنیتی پاکستان افزایش یافته است. این در حالی است که قبل از سال ۲۰۲۱ پاکستان در جریان حملات ضرب عضب که در سال ۲۰۱۴ راه اندازی شده بود  و عملیات رض الفساد که در سال ۲۰۱۷ آغاز شده بود به طور قابل توجهی حملات تحریک طا-لبان پاکستانی را در کشور خود به ویژه در مناطق مرزی کاهش داده بود.

پیش از این این گروه با حملات مکرر خود در سال ۲۰۰۷ حضور خود را در پاکستان تثبیت کرده بود.

این در حالی است که طی دو سال و نیم گذشته پاکستان بارها نگرانی های جدی خود را در مورد حضور تحریک طالبان پاکستانی بیان کرده است. 

نگرانی هایی که بخش عمده ای از آن متوجه افغانستان است. چرا که به گفته اسلام آباد، این گروه که تهدید جدی برای امنیت پاکستان محسوب می شود، به طور مداوم از خاک افغانستان برای انجام حملات تروریستی در پاکستان استفاده می کنند.

ادعایی که همواره از سوی مقامات حکومت سرپرست رد شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا