آخرین اخبارافغانستان

تیم مشترک دادخواهی جوانان بلخ و سمنگان تشکیل شد


۴۰ تن از جوانان ولسوالی‌های حضرت سلطان ولایت سمنگان و دهدادی ولایت بلخ، تیم مشترک دادخواهی، به منظور رسیدگی به مشکلات مردم را ایجاد کرده‌اند‌.
به گزارش خبرگزاری دید، این برنامه از سوی مرکز حمایت از زنان و جوانان در ولایت بلخ راه‌اندازی شده است.
نیلوفر سیار، مسئول این مرکز به خبرگزاری دید گفت: این جوانان در قالب دو گروه از ولسوالی‌های حضرت سلطان ولایت سمنگان و دهدادی ولایت بلخ فعالیت می‌کنند.
وی افزود: هر گروه متشکل از ۱۰ آقا و ۱۰ بانو هستند، که در دوره‌های مختلف، در راستای دادخواهی در مورد مسایلی مانند حل منازعه، صلح، حقوق زن و کودک، مشارکت سیاسی جوانان، مدیریت و رهبری و حقوق بشر آموزش دیده‌اند.
شمیلا نواندیش و فریدون سلطانی، دو تن از اعضای تیم ولسوالی دهدادی گفتند: دادخواهی آنان، زمینه حفر ۱۰ حلقه چاه آب در مناطق مورد نیاز، در دهدادی را فراهم ساخته است.
نسرین قاطع، مدیر مکتب نسوان ولسوالی حضرت سلطان می‌گوید: تلاش‌های تیم دادخواهی سبب شد تا داکتر متخصص زنانه و مردانه، سه معلم مسلکی و یک عراده آمبولانس به این ولسوالی فرستاده شود. وی اما تاکید می‌کند که هنوز هم مردم این ولسوالی در نهایت فقر و مشکلات زندگی می‌کنند.
مسئولان مرکز حمایت از زنان و جوانان می‌گویند: در نظر دارند تا در مراحل بعدی تیم‌های دادخواهی مشترک مشابه را در دیگر ولسوالی‌های بلخ و سایر ولایات کشور ایجاد کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا