آخرین اخباراسلایدشوافغانستانحقوق بشرخبر های مهمزنان

جزئیات تازه از دوحه؛ نشست آغاز و در چهار جلسه، بدون حضور طا-لبان برگزار می‌شود

خبرگزاری دید: منبعی در دوحه  تایید می‌کند که سه نشست پی‌هم میان نمایندگان کشورها به ریاست دبیرکل سازمان ملل، طی چهار بخش از جمله اجماع جهانی برای حمایت از افغانستان، چگونه‌گی وارد کردن فشار بر طا-لبان و ایجاد یک راه‌کار سیاسی برای بیرون رفت از معضل جاری در کشور گفت‌وگو خواهد شد.

قرار است نشست دو روزه سازمان ملل متحد درباره افغانستان با حضور نماینده‌گان ویژه کشورها در دوحه، طی چهار بخش و چهار نشست پی‌هم برگزار شود. این نشست از روز امروز (۲۹ دلو) در دوحه، پایتخت قطر بدون حضور نمایندگان طا-لبان برگزار خواهد شد.

به گفته منبع، در چهارمین جلسه این نشست نیز نماینده‌گان ویژه کشورها در امور افغانستان و دبیرکل سازمان ملل متحد با چهار تن از فعالان جامعه مدنی و مدافعان حقوق زن افغان دیدار خواهند کرد.

لطف‌الله نجفی‌زاده به نماینده‌گی از فعالان جامعه مدنی، محبوبه سراج، میترا مهران و شاه‌گل رضایی به نماینده‌گی از فعالان حقوق زن در این نشست اشتراک خواهند کرد.

طالبان نیز به نشست دوحه دعوت شده بودند، اما اعلام کردند که شرط‌های‌شان از سوی سازمان ملل پذیرفته نشده است و در این نشست اشتراک نمی‌کنند.

گفتنی است که دعوت از طالبان در نشست دوحه با مخالفت‌های گسترده‌ جریان‌های سیاسی و زنان معترض نیز روبه‌رو شده است.

طی بیش از یک هفته گذشته ده‌ها سازمان و فعال زن در نامه‌های جداگانه‌ از نمایندگان کشورها برای افغانستان خواسته‌اند که ارتکاب -آپارتاید جنسیتی- از سوی طا-لبان  در افغانستان را به‌رسمیت بشناسند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا